چگونه می توان در سال ۲۰۲۱ خوشحال بود؟

 در خودپروری, روانشناسی

مترجم: ماندانا معتضد

*چگونه به گفته یک استاد روانشناسی دانشگاه Yale می توان در سال ۲۰۲۱ خوشحال بود*

در حال حاضرهمه ما نیازمند استفاده از حجم عظیمی از شادی هستیم.
تقریباً یک سالی هست که بیماری همه گیر، طغیان، سیاستهای چند قطبی، ناآرامی های داخلی، بیکاری گسترده و ترس از آینده به ما تحمیل شده است.

فصل تعطیلات و شروع یک سال جدید زمان مناسبی است که سعی کنید در زندگی خود کمی خوشبختی پیدا کنید.
استاد روانشناسی ییل، لوری سانتوس، در همان اقامتگاه دانشجویی با دانشجویانش زندگی می کرد. او آموخت که بزرگسالان جوان، اگرچه از حضور در چنین دانشگاه معتبری خوشبخت هستند، اما از اضطراب، استرس، دوره های افسردگی رنج می برند و احساس خوبی نسبت به خود ندارند.
سانتوس در تلاش برای کمک و ایجاد تغییر، دوره ای را با عنوان “روانشناسی و زندگی خوب” در ییل ایجاد کرد. این طرح به دانش جویان “بینشی از روانشناسی و علوم اعصاب در مورد آنچه که باعث خوشبختی می شود” و “تمرینات تغییر رفتار برای کمک به سیم کشی مجدد مغز” برای دستیابی به خوشبختی را ارائه می داد. این دوره یک ضربه خارق العاده بود و به محبوب ترین کلاس در تاریخ ۳۰۰ ساله ییل تبدیل شد. این برنامه برای عموم آزاد شد و از مارس به ۱/۱ میلیون دانش آموز افزایش یافت.
در اینجا به برخی اقداماتی که من از پیشنهادات پروفسور سانتوس برای داشتن زندگی شادتر یاد گرفته ام می پردازیم.

*از نظر اجتماعی با مردم تعامل داشته باشید*

انسان موجودی اجتماعی است. هدف ما تعامل با دیگران است. یکی از موضوعاتی که مردم در حین قرنطینه شکایت داشتند این بود که نتوانستند تعاملات “رو در رو” داشته باشند و همین امر منجر به احساس انزوایشان شد.
مطالعه ای که توسط روانشناسان اد داینر و مارتی سلیگمن انجام شد این بود که کشف کردند،خصوصیتی که افراد شاد را از بقیه ما متمایز می کند این است افراد شاد “اجتماعی تر” هستند و نتایج آن چنان قطعی بود که این محققان، وجود دیگران را شرط لازم برای خوشبختی زیاد دانستند.
از آنجا که احتمالاً حداقل طی چند ماه آینده در خانه کار خواهیم کرد و فاصله اجتماعی را تمرین خواهیم کرد، ممکن است بخواهید به توصیه های استاد عمل کرده و راه های ارتباطی با مردم را بیابید.
این می تواند از طریق شروع تماس های زوم با همکاران، همکاران سابق، خانواده و دوستان باشد. شما همچنین می توانید برای ملاقات با افراد جدید، ایجاد روابط جدید و تقویت شبکه خود، رویدادهای آنلاین را که در طی همه گیری گسترش یافته است را بررسی کنید.

*ابراز سپاس*

قدرشناسی سیستم ذهنی است که در آن شما از همه خوبی های زندگی خود قدردانی می کنید و به همه لذت های کوچک اعتراف می کنید. این می تواند یک غروب آفتاب زیبا باشد یا یک گربه که به آرامی در کنار شما غر می زند.
تمرین تشکر، تشکر و قدردانی نسبتاً آسان است. با فکر کردن در مورد همه نعمت ها و خوش شانسی های خود، مهم نیست چه کوچک و چه به ظاهر ناچیز، شروع کنید. این می تواند خانواده دوست داشتنی، فرزندان، سلامتی، ثروت، دوستان یا یک کار معنادار باشد.
به همه چیزهایی که از آنها سپاسگزار هستید فکر کنید. با مردم مهربان باشید. به یک همکار اطلاع دهید که چقدر از کمک آنها قدردانی می کنید. اگر مدیر هستید ، به کارمندان خود بگویید که چقدر به آنها افتخار می کنید و از زحمات و تلاش های آنها تقدیر کنید. اظهار قدردانی و نشان دادنش باعث می شود در مورد خود نیز احساس خوبی داشته باشید.

*چه کاری را نباید کرد*

یک تصور غلط در جامعه وجود دارد که اگر به اندازه کافی پول، وضعیت، نفوذ، بدن بی عیب و نقص داشته باشیم خوشحال خواهیم بود.
طبق گفته سانتوس، بعد از اینکه این کار را انجام دادیم، هنوز احساس نارضایتی و خواستن موارد بیشتر وجود دارد.
وقتی وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانید، باعث نارضایتی شما می شود، احساس ناکافی بودن و از دست دادن سرگرمی، به ذهنیت مثبت شما آسیب می رساند. بهتر است از توییتر، اینستاگرام و فیس بوک سم زدایی کنید.

*در لحظه حضور داشته باشید*

روانشناسان هاروارد در تحقیقی دریافته اند که ما بیش از ۴۰ درصد از وقت خود را به پرسه زنی ذهن می گذرانیم و توجهی به اینجا و اکنون نمی کنیم.
باید یاد بگیرید که “مغز میمونی” خود را کنترل کنید. این بدان معناست که ما انسان ها هنوز حیوان هستیم وافکارسریعی داریم که در ذهن ما دائماً می چرخند. وقتی یکی می رود، فکر منفی دیگری سریعاً جای آن را می گیرد. این اتفاق معمولاً وقتی مصاحبه دارید یا سعی می کنید در حرفه خود پیشرفت کنید اتفاق می افتد. افکارمحدودکننده تان، شما را تسخیر می کنند و می توانند به راحتی شما را دچار سکون کنند.
سعی کنید ذن باشید. این شامل هنر ماندن در زمان حال، قدردانی از لحظه و رها کردن هرگونه چمدان است. وقتی در مصاحبه هستید، با دقت به مدیرمنابع انسانی گوش دهید، زیرا او مهمترین فرد جهان در آن لحظه است.


کمی مراقبه

نیز ممکن است کمک کند. نفس عمیق بکشید کمی نگه دارید و بیرون بدهید.
یک مانترا مثبت بگویید مانند: *”من از این درس برای الهام بخشیدن به خودم و برای یافتن کار جدید استفاده خواهم کرد

“* ، یا ” *من به شخصی دیگر کمک خواهم کرد که همان مصیبت را پشت سر بگذارد.”*

برای رفع فشار از بدن وقت بگذارید و ورزش کنید.
باید زمان هایی را برای سرنوشت سازی اختصاص دهید
فصل تعطیلات می تواند زمان شخصی شما برای شارژ احساسی، ذهنی و معنوی باشد. سانتوس پیشنهاد می کند که خواب خوب داشته باشید تا انرژی لازم برای صبح با اشتیاق را فراهم کند. همچنین ورزش مهم است زیرا برای جسم و روان شما مفید است. باید پیاده روی طولانی داشته باشید، آهسته بدوید، یوگا تمرین کنید.

*خوشبختی را تمرین کنید*

همانطور که روزانه دوش می گیرید یا مسواک می زنید، باید به طور مداوم بر روی خوشبختی خود کار کنید. روزهایی خواهد بود که شما احساس نمی کنید، اما سعی کنید. زندگی سخت و دشوار است. منطقی است که حتی زمانهایی که خوشحالید لحظاتی رخ دهد که دیگر در آن سطح نباشید. اشکالی ندارد، شما مجبور به تسلیم شدن نیستید، فقط آن را ادامه دهید.

 

شروع همین حالا به شما کمک می کند تا در سال ۲۰۲۱ شادی خود را افزایش دهید.

منبع : forbes.com
برگردان: ماندانا معتضد

#WNP
#women_networking_program

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt