چرا به پاک سازی ضمیر نیاز داریم؟

 در خودپروری, روانشناسی

 «پاکسازی ۲۱ روزه» ضمیر به طور عمیق از ⁩شما در ایجاد زمانی برای تسکین و پالایش جهان درونی تان در برابر دنیای پرمشغله بیرونی، حمایت خواهد کرد و بنابراین با این توصیفات دیگر نمیتوانید مانند گذشته زمان بسیاری را به دنیای بیرونی خود اختصاص دهید. قبل از شروع سفر باید محیطی را ایجاد کنید که سرشار از امنیت، تغذیه کننده، شورانگیز و نشاط بخش باشد. در این بخش، برخی ساختارها و ابزارهایی را به شما معرفی می کنم که در طول مسیر، کمک تان خواهند کرد.

محافظان شعله

🔴 بگذارید افرادی که در زندگی شما نقشی دارند، بدانند که شما وارد دوره پاکسازی ضمیرتان شده اید تا ذهن و قلب خود را پاک کنید و از این طریق بتوانید سطح بعدی تکامل روح خود را كشف و بررسی نمایید.

🔴 تا جایی که میتوانید در این دوران از ایمیل، تلفن های همراه، تلویزیون و دیگر عوامل حواس پرتی دوری کنید تا روند پاکسازی به یک شکل مطلوب پیش برود. یک پیغام تلفنی ضبط کنید تا دوستان و آشنایان بدانند که تا زمانی که مشخص کرده اید قادر به پاسخگوی ی نیستید یا یک منشی خودکار برای پست الکترونیکی خود تنظیم کنید تا به همه اطلاع دهد که در طول دوران پاکسازی میخواهید تنها باشید.

🔴 از افرادی که با آنها تعامل و مراوده دارید، بخواهید همه کارها و برنامه هایشان را قبل از ساعت شش بعد از ظهر، روز قبل از شروع پاکسازی یا یک زمان مشخص در هر روز برای شما بیاورند و طوری برنامه هایتان را تنظیم کنید که بتوانید در طول دوران پاکسازی وقت کافی برای خودتان و کارتان پیدا کنید.

🔴 در طول دوره پاکسازی از هر چیزی که وارد سیستم فکری شما میشود – از نظر فیزیکی، عاطفی و ذهنی مطلع باشید.
همان طور که برای این فرایند حیات بخش آماده میشوید، به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تصمیم شما برای آوردن نور الهی بیشتر به آگاهی تان و جاری کردن عشق بیشتر به قلب تان ممکن است چیزهایی را در درون تان به وجود آورد که پیش روی تعالی بیشتر شما مانع ایجاد کند.
به احتمال زیاد پاکسازی ضمیر هر آنچه را که ناهماهنگ با ارتعاش پاک و متعالی باشد آشکار می کند. این بخشی از فرایند کار است و یک نشانه مهم؛ در واقع، این فرایند وارد مسیر درستی شده است و کار می کند. با قرار دادن جملات و یادآوری های قدرتمند از قبل، میتوانید از تمام چیزهایی که در طول فرایند پاکسازی به نفع شما ایجاد میشود، نهایت بهره را ببرید.

وقی در میانه پاکسازی هستید، جملات و یادآوری های را برای تعالی بخشیدن به ضمیر خود در جای مناسبی قرار دهید.

بالا برنده های آگاهی

🔴 چند آهنگ را که شادی آور، هیجان آور و برایتان به نوعي الهام بخش هستند، پیدا کنید و آنها را در فهرست پخش در یک آلبوم مخصوص قرار دهید تا بتوانید هر روز بارها و بارها به آنها گوش دهید.

🔴  دعایی پیدا کنید که روح شما را تسکین داده و آرامش بخش وجودتان باشد و هر روز آن را بخوانید. (شما در چندین صفحه از این کتاب این دعاها را خواهید یافت.)

  این عبارات زیبای «امت فاکس» را به خاطر داشته باشید :
«اگر به خدا فکر کنید، دیگر مجالی برای فکر کردن به مشکلات خود نخواهید داشت».

🔴زندگی تان را سرشار از صداها، تصاویر و احساساتی کنید که همیشه وجود خدا، عشق و آینده ای شگفت آور را برایتان تداعی کند. اگر امکانات آن نوع زندگی را که مورد علاقه شماست، آشکار کنید؛ مطمئن باشید که افکار و احساسات مخرب و کمبود محور هرگز به سطح آگاهی تان راهی نخواهند داشت.

🔴  هر روز تحرک و پویایی داشته باشید. به خودتان قول دهید که همه سموم را از طریق تحرک از خود دور می کنید. متعهد باشید که برای پیاده روی روزانه وقت بگذارید، خود را ملزم کنید که در کلاس های یوگا یا ورزش شرکت کنید؛ یا اینکه یک DVD نوید دهنده و الهام بخش بخرید که هر روز و در هر جایی که هستید با آن ورزش کنید. من شخصا عاشق این کارها هستم و تمرینات خاصی را انجام میدهم و متوجه شده ام که حتی وقتی در سفر هستم، میتوانم آنها را کاملا اجرا کنم.

🔴 هر روز، رو به روی  آینه با خودتان حرف بزنید. صبح که چشمان تان را باز می کنید به خودتان بگویید: شما بله شما _ این قدرت را دارید که از هر چه با  مقدس ترین ارتعاشات ناسازگار است، دوری کنید.

 

هر روز به خودتان تاکید کنید که شما مظهر مقدس و باشکوه خداوند هستید و دنيا به شما نیاز دارد.

شما تجلی عظمت خداوند هستید. هیچگاه این را فراموش نکنید و اگر لازم است، روزی هزار بار این جمله را تکرار کنید.

 

تقویت کننده های تعهد

اگر تعهد شما ضعیف می شود و یا  دچار تزلزل می شوید و احساس می کنید انگیزه کافی برای ادامه سفر ندارید و خسته شده اید و میخواهید به خودتان بگویید : «خوب، من فقط یک روز مرخصی می گیرم و به الگوهای قدیمی فکری و رفتاری برمی گردم».

در چنین وضعیتی توقف کنید.

یک نفس عمیق، آهسته و آرام بکشید و فقط به آینده فکر کنید و راهی شوید...

🔴راهی سفر زمان شوید و زندگی قابل پیش بینی ای را تصور کنید که منتظر شماست. بهتر است این را بدانید که اگر به فکر تعالی روح تان نباشید و اگر از صدای روح خود پیروی نکنید، بی شک تجسم چنین آینده ای محقق میشود؛ حتی به مدت یک ساعت.

🔴زندگی خود را دقیقا همان طور که الان هست مجسم کنید و به این فکر کنید که اکنون ده سال گذشته و شما مسن تر شده اید. این کار باعث میشود تا واقعیت در نظرتان ملموس شود و دیگر مقاومت نمی کنید و با عزمی راسخ سفر پاکسازی را ادامه میدهید.

🔴اگر هنوز هم تمایلی به انجام این کار ندارید، جلوی آینه بایستید و این عبارت معروف را تکرار کنید: «دیگر شوخی بردار نیست».

🔴 لیستی از سه نفر که آنها را تحسین می کنید و سه نفر که معتقدید همیشه در زندگی شان بازنده بوده اند، تهیه کنید. سپس از خودتان بپرسید : «من میخواهم چه جور آدمی باشم؟ به دنبال چه رویه ای در زندگی ام هستم؟» اگر واقعا میخواهید به هدف خود جامه عمل بپوشانید، بدانید که داشتن استقامت راهی برای رسیدن به آن هدف است

🔴پاکسازی ضمیر یک فرصت طلایی برای دور شدن و رهایی از هر چیزی است که با تعالی روح تان در تناقض است. مهم نیست که چه در ذهن دارید و چه فکری می کنید، اما این را به خاطر داشته باشید که هیچ چیز بهتر نمیشود مگر اینکه خود را از دایره انکار بیرون بکشید و اعتراف کنید که زندگی متعالی در هفته آینده، ماه آینده یا سال آینده اتقاق نخواهد افتاد؛ مگر اینکه خود ما دست به کار شویم تا این اتفاق بیفتد.

🔴زندگی ما بهتر نخواهد شد مگر آنکه با همان فوریتی که برای نجات کودک در حال غرق شدن اقدام می کنیم، برای نجات زندگی مان نیز تلاش نماییم. زندگی ما واقعا بهتر نخواهد شد تا زمانی که از احساسات عاطفی منفی و رنجش روانی دست برنداریم. هیچ فرصتی نیست، همه لحظه ها را باید دریابیم. فردا همین امروز است که در اندیشه اش بودیم تغییری در آینده اتفاق نمی افتد؛ مگر به خواست و اراده خود ما. ما اکنون را باید متحول کنیم و تغییر دهیم. در حال حاضر باید اراده ای داشته باشیم و اقدام کنیم.

گذشته

این کار یک مبارزه معنوی است، اینکه حقیقت را به خودتان بگویید و نوری را در تاریکی گذشته و تضادهای داخلی خود روشن کنید. در هفت روز آینده باید قلب مهربان و آرام خود را به وجود خود و زندگی تان معطوف کنید. باید بر روی آن جاهایی که قضاوت اشتباه کردید، به بیراهه رفتید یا تعالی روح تان را نادیده گرفته اید، عشق و نور بتابانید.

برای ارتباط مجدد با خودتان باید رها شوید، باید به هر چیزی که بین شما و خدای شما قرار دارد توجه کنید تا دوباره باشکوه جاودانی خود متحد شوید و در نهایت همه چیز از جمله تجلی نور الهی را در آغوش بگیرید.

هر چند که «پاکسازی ۲۱ روزه ضمیر» سفری الهام بخش و الهی برای باز پس گیری نور خودتان است، بخش مهمی از این فرآیند شناسایی و بر رسی تضادهای درونی شماست.

باید نقاط تاریک ذهن تان را روشن کنید. تاریکی چیزی بیش از فقدان نور نیست. تاریکی تنها جایی است که سموم و موانع انسانی در آنجا وجود دارد.

حالا این شانس و فرصت در اختیار شماست که گذشته را نادیده بگیرید و همه محدودیت های خود را حذف کنید که منظورم همه آنهاست. این فرصت و چالش برای رها کردن، تسلیم شدن و در آغوش گرفتن تمام چیزهایی است که شما را در بر گرفته است.

شما این فرصت را دارید تا تمام چیزهایی که در تاریکی نگه داشته شده اند تغییر دهید و به نور تبدیل کنید و

تنها چیزی که شما برای حصول اطمینان از موفقیت در این فرایند نیاز دارید، اشتیاق، صداقت، شجاعت و شفقت است.

 

برای اینکه خود را آماده کنید تا اجازه بدهید نور روح تان به طور کامل بدرخشد، ابتدا باید بررسی کنید که در کجا با درون مان در حال جنگ هستید که در آن قدرت از شما سلب میشود. باید بررسی کنید و بیینید چرا صداهای بحرانی و جنگ بر رویاها، امیدها، طرح ها و حتی آینده تان تحمیل میشود؟ شما باید صادق باشید و از خودتان بپرسید که چگونه چندین بار به خودتان حمله کرده اید؟

در هفته اول باید کشف کنید و تمام راه هایی که نور در آن وجود ندارد و نقاط تاریک زندگیتان است را شناسایی کنید.

باید نشان دهید چگونه در ایجاد یک محیط درونی که یاد خدا را از بین می برد، مشارکت داشته اید؟

چگونه خود را تنها، منزوی و گوشه گیر نگه میدارید و با محدودیت های گذشته تان کنار آمده اید؟

با بی حسی یا بی توجهی به خودتان، یا با محروم کردن خودتان از چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارند؟

این کار را به تنها ی انجام دهید؟

آیا از طریق گوش دادن به گفتگوهای درونی یا درگیر شدن در رفتارهای آسیب رسان و اعتیادآور به این نقطه رسیده اید؟

شما باید به انتخاب های خود اعتراف کنید. باید رفتارهایی را که از شما سر زده و باعث احساس ناامنی تان شده اند و در به خطر افتادن زندگی و عزت نفستان تأثیربخش بوده اند، مورد شناسایی قرار دهید. شما باید یک ارزیابی صادقانه از زندگی خود داشته باشید و ببینید که آیا در یک رابطه آزاردهنده، یک دوستی ناسالم یا اعتیاد گرفتار هستید یا نه؟

به عبارت دیگر، رویاهای شما و امکانات آینده تان توسط بخش هایی از وجودتان که

در درد و رنج گذشته گرفتار شده اند، به گروگان گرفته شده است؟

 

بسیار محتمل است که شما قبلا کارهای زیادی انجام داده اید تا از گذشته پیشی بگیرید؛ لطفا اجازه ندهید این کارها شما را آزار دهند. شما ممکن است در طی سالها ابزار و تکنیک های قدرتمندی برای رشد فردی جمع کرده باشید، اما متوجه میشوید که هنوز در برابر محدودیت های فرایند فکری درونی تان متوقف هستید. من میخواهم به شما اطمینان دهم که اگر واقعا تلاش کرده اید و شکست خورده اید، فقط به این دلیل است که به آن نیروی قدرتمند به عنوان راهنمای خود اعتماد نکرده اید.

در دست نفس و خودخواهی، تکنیک ها و ابزارها نمیتوانند بسیار مؤثر باشند. به سادگی بگویم که بها دادن به افکار خوب «فكر صحیح معنوی» کافی نیست.

جایی که مردم اغلب کم می آورند، فکر میکنند که تغییر یا حتی تحول افکار و باورهایی که در ذهن ناخودآگاه خود جای داده اند، به سختی کارساز است. اغلب این حالت یک تلاش بی ثمر است. برخی از این اندیشه ها و اعتقادات از نسلی به نسل دیگر منتقل میشوند.

وظیفه از بین بردن آنها و زحمت آن قابل مقایسه با تلاش برای حفاری مقبره هزار ساله از زیر خاک است – یک کار سخت و طاقت فرسا – مگر اینکه به شما وعده پرداخت پول هنگفتی داده شود و با حفر آن، گردگیری و تمیز کردن آن بخواهید آن را به موزه عمومی باورهای منسوخ اهدا کرده، روح تان را از باورهای غلط تزکیه و تخلیه کنید.

شما باید تشخیص دهید که هزاران باور توخالی و غلط از زندگی وجود دارد و اگر به هر یک از این عقاید منفی محدود کننده وابسته باشید و آنها را با وجود خودتان صدا بزنید، به محدودیت های شما تبدیل میشوند؛ بنابراین نباید باستان شناس باورهای توخالی و پوچ باشید، شور و اشتیاق تان در این راه ضروری و الزامی است، باید به آنها اجازه دهید که بروند و رهایتان کنند.

اعتقادات و باورهایی که در وجود ما نهادینه میشوند و به عنوان بخشی از ساختار نفس خود آنها را میشناسیم ما را از درک واقعیت های الهی محروم می کنند. به محض اینکه آنها را شخصا انتخاب کنیم، محدودیت هایشان بر ما تحمیل میشوند؛ بنابراین برای محو کردن دیوارهای بتنی که آینده ما را نابود میکنند، باید به این نتیجه برسیم که آن چیزهایی که ما را در وهله اول به تاریکی و سقوط کشانده اند حتی باورها و عقاید خود ما هم نیستند. آنها سایه عقاید جهانی هستند. (باورهایی که همواره و در همه جا در زندگی ما سایه انداخته اند).


این باورها در دوران کودکی و نوجوانی شکل می گیرند؛ باورهایی از خانواده و جامعه به ارث برده میشوند و همواره فعال هستند. تا زمانی که آنها را نشناسیم و نور آگاهی خود را بر این افکار عمیقا حک شده نیندازیم و از ذهن بیرونشان نکنیم، آنها به عنوان موانع داخلی باقی میمانند و مانع پیشرفت ما خواهند شد و حرکت رو به جلوی ما را کندتر و کندتر میکنند. مهم نیست که نیت ما چقدر مثبت باشد، به هر حال این افکار تأثیر گذارند. آنها تمام ابعاد زندگی ما را تحت تاتیر قرار میدهند و به جای آنکه روح محور شویم، خودخواه باقی میمانیم.

برای وارد شدن به جهان متعالی و اتصال دوباره به منبع الهی که ما را به دنیای آرمانی دعوت می کند، باید خود را از قلاب خودپسندی و عقاید گذشته مان رها کنیم و در پرتو درک الهی گام برداریم اگر واقعا به دنبال آن هستیم که معصومیت دوران کودکی را در وجودمان تداعی کنیم، باید از عقاید پوچ و باورهای نادرست گذشته خود دست بکشیم و آنها را ترک کنیم.

هفته اول پاکسازی ضمیر به شما کمک خواهد کرد از عقاید محدود کننده و مخربی که در زندگی تان اتخاذ کرده اید، دوری کنید تا بتوانید با گذشته تان آشتی کرده و آرامش خود را به دست آورید. این دوره هر روز به گونه ای طراحی شده تا بتوانید با کمک آنها از موانع و محدودیت ها عبور کنید و طناب هایی را که شما را به زخم های کهنه، حوادث و ناراحتی ها و رنج ها مرتبط می کند، پاره کنید.

هنگامی که طناب های کنترل نفس را قطع می کنید، آن زمان است که با ماهیت واقعی و معتبر و نهان ناب خود ارتباط برقرار خواهید کرد. آنگاه به چشمانی الهی مجهز و مزین خواهید شد که به زندگی معنا میبخشد و با آن اعتمادبه نفسی را به دست خواهید آورد که طی مدت های مدیدی به دنبالش بودید.

این سم زدایی روحانی و تذهیب نفس شما را به جایگاهی هدایت میکند که در آن تسلیم چیزی والاتر و بهتر خواهید شد.

یک رابطه عمیق و ژرف با اشتیاق روحی و قدرت ابدیتان.

زمانی که وارد قلمرو معنوی زندگیتان میشوید، دیگر مجبور نیستید طبق باورهای قدیمی خود زندگی کنید؛ زیرا با ذهن منطقی، سیستم اعتقادی یا احساسات انسانی خود رو در رو نیستید تا به شما بگویند کجا میتوانید بروید، چه کار می توانید انجام دهید و چه شیوه ای را میتوانید برای زندگی خود پیش بگیرید. شما به بالاترین حقیقت رجوع می کنید؛ شما برای گرفتن پاسخ هایتان و مسیریابی خود به سمت خداوند پیش میروید.

در قلمرو آگاهی الهی نیاز به دانستن ندارید. همچنین نیاز به ندانستن هم ندارید. شما میتوانید فراتر از اعتقادات، فراتر از دانستن و فراتر از ندانستن را ببینید. شما میتوانید به زندگی اجازه دهید آنچه که هست باشد و سپس میتوانید تصمیم بگیرید که در سطح بالاتری از آگاهی عمل کنید که در آن شما خوبی را حتی در بدی میبینید، جایی که طلا را در تاریکی میبینید، جایی که نور را در تاریکی میبینید و جایی که خرد را در زخم های خود می بینید. و من می توانم به شما قول بدهم که هیچ زمانی برای شما بهتر از این نیست که انرژی خود را صرف بخشش، تمرکز و توجه به منابع الهی تان کنید.

برای اینکه آماده باشید ظرف وجود خود را سرشار از ارزش ها کنید، باید یک وجود پرمعنا و هدفمند داشته باشید، باید روح خود را تصفیه و تزکیه کنید. با این آگاهی و دانش هفت روز اول را با شفاف سازی خواسته های قلبیتان شروع خواهید کرد و سپس به خوبی در زندگی پیش میروید. در این شرایط، شما فهرستی اخلاقی و صادقانه از رفتارها و اعمال خود را به دست خواهید آورد و خودتان و زندگی خود را از دید یک ناظر مشاهده خواهید نمود.

 

کتاب: پاکسازی آگاهی

نویسنده: دبی فورد

گردآوری: پریسا مشکین پوش

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt