مسئولیت هر اتفاقی را گردن بگیرید

 در خودپروری, روانشناسی

شخصیت کنونی شما بر حسب انتخاب و گزینش خودتان شکل گرفته است.

اگر کمرو و خجالتی هستید ژن کمرویی و خجالت را به ارث نبرده اید. بلکه آن را به عنوان خلق و خوی خویش برگزیده اید.
اگر آتشی مزاج هستید، عصبیت را به عنوان یک عادت پذیرفته اید.
جیمز آلن میگوید: «اوضاع و احوال زندگی هرکس نمایانگر طرز فکر اوست.» به عبارت ساده، زندگی محصول تفکر و اندیشه ماست. در ایالت فلوریدا، حوالی آپارتمانم، یک محله فقیر نشین وجود دارد که دارای بالاترین میزان بیکاری در ایالت فلوریداست و در عین حال کثیف ترین منطقه این ایالت به شمار می آید.
برای هرکس این سوال پیش می آید که چرا محله ای که اکثر ساکنین آن بیکارند تا این حد کثیف و بهم ریخته و پر از زباله است.

هربار از این محله عبور میکنم، عده ای را میبینم. که در گروه های چند نفری به قمار بازی مشغولند و عده ای دیگر هم در حال خرید و فروش مواد مخدرند. این جماعت تمام روز وقت آن را دارند که به پاکیزگی محیط زندگی خود بپردازند، در و پنجره خانه های خود را رنگ کنند. و محیطی تمیز و آراسته برای زندگی خود فراهم آورند. اما آنها محیط زندگی خود را این چنین برگزیده اند.

اگر پول کلانی به دست نمی آورید و اگر زندگی بر وفق مرادتان نمیگذرد. به این دلیل نیست که در فلان خانواده به دنیا آمده اید، رنگ پوستتان چنین است، با فلان شخص ازدواج کرده اید.، یا فلان کس رئیس شماست بلکه همه چیز به نگرش ها و باورهای شما بستگی دارد.
برای بسیاری از مردم کار شاقی است که مسئولیت رویداد های زندگیشان را تماما به عهده گیرند.

به جای اینکه بگویند:

_چرا همسرم، فرزندانم و رئیسم با من چنین رفتاری دارند؟

باید بگوید:

_چه کرده ام که به همسرم، فرزندانم و رئیسم اجازه داده ام با من چنین رفتاری داشته باشند و چگونه میتوانم به آنها بیاموزم که دیگر تحمل چنین رفتاری را ندارم.
النور روزولت ( همسر فرانکلین روزولت، سی دومین رئیس جمهور آمریکا) گفته ی نغز و جالبی دارد. او میگوید:« هیچکس نمیتواند شما را آلت دست کند مگر با رضایت خودتان.»

اگر مسئولیت نابسامانی ها را به گردن نگیرید، راه را برای هر تغییری سد کرده اید. و باید آنقدر منتظر بمانید تا آنچه یا آن کس که با شما چنین کرده روزی به دلخواه، رفتارش را با شما تغییر دهد. قبول مسئولیت اگر چه ناگوار است اما نیروی محرکه ای است. که توانایی بهبود شرایط را در انسان پدید می آورد.
برخی مردم میگویند:« برای تو بسیار آسان است. که درباره عشق و شادمانی و احساسات مثبت سخن برانی زیرا تو یک نویسنده معروف و یک میلیونری و هرچه را که یک انسان در پی آن است در اختیار داری.»

پاسخ من به این جماعت آن است که من حاصل یک خانواده فقیرم که سرپرست دائم الخمر آن خانواده را رها کرد. و درنتیجه من به اجبار در یک پرورشگاه بزرگ شدم. بنابراین ثروت و شهرتم را مرهون نگرش و اعتقاداتم میدانم. نه آنکه شرایط کنونیم باعث شده باشد که افکار و احساسات خوب، دلپذیر و خوشایند را با آب و تاب بیان کنم.
زندگی شما بازتاب ذهنیات شماست و میزان توانایی های روحی تان را آشکار میکند.

منبع:

کتاب وین دایر

عظمت خود را دریابید

گردآوری: پریسا مشکین پوش

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt