صلح و آرامش را جایگزین اغتشاش و ناآرامی کنید

 در خودپروری, روانشناسی

شما در هر لحظه از زندگی مختارید که برای خود صلح و صفا بطلبيد. وجود کاذبتان تنها در سایه ترس و اضطراب درونی شما مجال خودنمایی پیدا میکند. او فکر میکند که برای ادامه زندگیش به احساسات و هیجانات منفی نیاز دارد. منیت افکاری از این دست را ترویج میکند:

《رضایت و شادمانی براى من حرام است. من فردی شرور و گناهکارم. صلح و آرامش از زندگیم روی بر تافته است. برای ارزیابی ارزشمندی خویش باید به وضعيت زندگی و طرز عملکرد دیگران بنگرم》. این قیاس دایمی، اغتشاش و ناآرامی را در وجودتان زنده نگه می دارد.

کوته سخن آن که خودپرستی با برانگیختن اغتشاش و آشفنگی میکوشد شما را از هم آغوشی با خویش برترتان باز دارد. او میکوشد متقاعدتان کند که رشد و پیشرفت تنها با آشفتگی و خشونت میسر است.

اما شما باید به خود خاطرنشان سازید که به اختیار اسباب تسلط منیت را بر زندگی خویش فراهم کرده ايد.

وقتى انتخاب میکنید که با صلح و آرامش متفق و متحد شوید، نور خدا را به زندگی خود فرا میخوانید. به این ترتیب به جای این که زندگی بی رنگ و پوچی را تجربه کنيد خود را پرجنب و جوش، مصمم و سعادتمند حس میکنید.

ما جملگی آرزومند صلح و صفا و آرامش هستیم. چنانچه در مسير اتصال به خود راستین گام برداریم، گرما و درخشش نوری را در درون حس می کنیم.

راستی چرا بايد اغلب احساسات، افکار و عقایدی را انتخاب کنیم که ذهنمان را مشوش، قوه ادراکمان را سست و ضعیف و روابطمان را تیره و تار کند؟

 

شما باید تصمیم هایی را که راه آرامش معنوی تان را سد میکند با دقت تمام ارزیابی کنید.

هر گاه تحت تأثیر امیال نفسانی به سوی جدایی و منحصر به فرد بودن جذب شدید، برای مهار منیت این ابزارهای روانی را به یاری بطلبید. هر گاه حس کردید که به منیت اجازه ورود داده اید، به خود بیایید. و با سرپیچی از فرامین خودپرستی اسباب تسلط خویش برتر را بر قلمرو وجودتان فراهم کنید. منيت همواره شما را به ستیزه جویی و کینه توزی سوق داده و از جاده آرامش خیال منحرف میکند.

شما باید منيت را در آغاز راه غافل گیر کرده و از خویش برتر خود تقاضا کنید که پیام 《من از تو بیزارم. 》 را به منیت مخابره کند. در كتاب: 《تعاليم معجزات》.

پاراگرافی درباره تعویض و جایگزینی منیت آمده است. من شیفته مفاهیم عمیق این پاراگراف هستم. و به همین دلیل عین آن را برای شما نقل میکنم:

《شما تنها از طریق آشتی با خدا به صلح و آرامش دست خواهید یافت.

این واقعيت را بپذیرید. و خود را از يأس و ناامیدی تلخ و گزنده برهانید. و به جز صلح و آشتی با خدا، درصدد یافتن چیز دیگر نباشید. 》

این نکته را از یاد نبرید که هر گاه در معرض آشفتگی و اغتشاش قرار گرفتید، می توانید به اختيار از تسلط منیت جلوگیری کرده و صلح و آرامش را در ذهن و دل آشيان دهید.

کتاب: وجود متعالی انسان

نویسنده: وین دایر

گردآوری: پریسا مشکین پوش

 


اگر به بخش روانشناسی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt