اختلاف فرهنگی در ازدواج

 در خودپروری, روانشناسی

 

🔸🔶بهترین راه این است که برای ازدواج حدالامکان به خودشناسی رسیده باشید و به کسانی که بیشتر به شما شباهت دارند نزدیک شوید

🔹🔷قبل از ازدواج لازم است که با آگاهی، هوشیاری و بدون هیچ تعارف یا ملاحظه‌ای درباره این مسائل صحبت کنید. به طور کلی با اختلاف‌ها و تفاوت‌ها به سه شکل می‌توان برخورد کرد.

✅صحبت و توافق بین ارزش‌ها و تفاوت‌های فرهنگی مهم‌ترین راه برای حل اختلافات فرهنگی است. کانال دکتر آذرتاش به این صورت که دو طرف بپذیرند که به تفاوت‌های فرهنگی هم احترام بگذارند.

🔶🔸برای این مرحله می‌توان به شرکت در آداب و رسوم همسر، دادن هدیه در جشن‌های فرهنگی یا مذهبی همسر، شوخی مودبانه (نه تمسخر) با تفاوت‌ها که باعث کاهش حساسیت آن می‌شود، برخی از راه‌هایی است که می‌توان بر سر تفاوت‌ها به توافق رسید.

🔹🔷برخی از اختلافات کاملا قابل حل هستند. اختلافاتی مثل نحوه پوشش، کار کردن زن در بیرون یا مرد در منزل، محدوده ارتباطات، تفریحات شخصی و مشترک و روابط با خانواده‌ها همگی مشکلاتی قابل بحث هستند.

🔸🔶مهم‌ترین علت درگیری‌ها و جدایی‌ها، تفاوت‌های حل نشده است.

می‌توان بخش‌هایی از تفاوت‌ها را به عنوان حد و مرز‌های شخصی فرد در نظر گرفت. اما ازدواج یک رابطه دو طرفه است و نمی‌توان تمام اختلافات را به عنوان مرز‌های شخصی در نظر گرفت و باید تا می‌توان از این بخش از اختلافات جلوگیری کرد.

✅مشاوره پیش از ازدواج امری بسیار مهم است که حتما باید توسط خانواده‌ها جدی گرفته شود. این نکته هم قابل ذکر است که مشاور به شما، فقط حقایق را به شما نشان می‌دهد و در نهایت تصمیم با خودتان است.

 

از مهارتهای مهم زناشویی :

مهارت گوش دادن

📌گوش دادن واقعی کار سختی است . اغلب همسران هنگام گوش دادن:
-یا به آسانی حواسشان پرت می شود
– یا به جای گوش دادن، پاسخ خود را در ذهنشان مرور می کنند
– یا بخاطر احتمال بروز اختلاف به صورت گزینشی گوش می دهند
– ویا فقط به دنبال جمع آوری شواهد برای نظرات خود هستند.
📌گوش دادن مهمترین مهارت ارتباطی است که باعث صمیمیت می شود و آن را تداوم می بخشد. موقعی که خوب گوش می دهید ، همسر خود را بهتر درک می کنید، از لحاظ لحن صدا با همسرتان هماهنگ می مانید، از رابطه خود لذت می برید و بدون ذهن خوانی می دانید که چرا همسرتان موارد خاصی را می گوید یا کارهای خاصی را انجام میدهد
📌گوش دادن امری الزامی و نوعی ارزش گذاشتن به همسرتان است . گوش دادن برای درک و همدلی الزامی است. همدلی یعنی کنار گذاشتن علایق ، نیازها و پیشداوری ها تا حدی که بتوانید رابطه خود را از دیدگان همسرتان ببینید
📌گوش دادن، نوعی سپاسگزاری از همسرتان است زیرا در واقع با گوش دادن به او می گویید؛ که ” من به تو توجه میکنم، می خواهم بدانم چه فکری می کنی ، چه احساسی وچه نیازی داری ”
📌گوش دادن فقط این نیست که هنگام حرف زدن همسرتان ساکت بمانید. وجه تمایز گوش دادن واقعی، توجه کردن است. اگر به خاطر درک کردن ، لذت بردن ، یادگیری یا کمک به همسرتان به او گوش می دهید، پس واقعا” به او گوش می دهید.
📌گوش دادن واقعی بین زوج ها نادر است. اغلب زوج هاتصنعی به همدیگر گوش می دهند.

در گوش دادن تصنعی، قصد شما درک، لذت، یادگیری یا کمک به طرف مقابل نیست
🔥چقدر به همسر خود گوش میدهیم؟.

Dr_niloofar_ebrahimi@

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

هر آنچه قبل از ازدواج باید بدانید!

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt