هفت قانون طلایی برای موفقیت و رسیدن به خواسته ها

 در داستان پندآموز, داستانک

نویسنده: مریم حجتیان (راهنمای زندگی _ life coach )

 

درجهانی که ما انسان‌ها در کنار سایر موجودات اعم از جانداران زمینی و غیر زمینی و تمام ستارگان و کهکشان‌ها و منظومه شمسی زندگی می کنیم به این باور رسیده ایم که جهان هستی بر اساس قوانین منظم بنا شده است و دانشمندان با تحقیقات و پژوهش ها به این نتیجه رسیده اند که می توانند بسیاری از اتفاقات را حتی پیش بینی کنند که ساده ترین آن پیش بینی وضعیت آب و هوا و یا گردش ماه‌ها و سال‌ها و حتی پدیده هایی چون خورشید گرفتگی، ماه گرفتگی و ….

این روزه علم بجایی رسیده که با استفاده از قوانین فیزیک فضا پیماهای غول پیکر می توانند در کرات دیگر پرواز کنند و ماهواره‌ها هر روزه اطلاعات تازه ای را برای ما مخابره نماید.

با این مقدمه قصد ندارم که از پیشرفت علم و تکنولوژی بگویم بلکه می خواهم به این موضوع بپردازم اگر انسان با علم فیزیک اینگونه می تواند اتفاقات مهم و دسترسی به تکنولوژی های خارق العاده برسد پس بدیهی است فردی که در طلب موفقیت و کسب خواسته ای هست او نیز باید بر اساس قوانینی که در هستی بر رسیدن به خواسته وجود دارد پیروی کند که این روزها به آن علم متافیزیک می گویند.

شما خواسته هایی داری و خالق هستی نیز قوانینی بدون تغییر برای رساندن شما به خواسته ات.

پس مهم نیست آن خواسته ات چقدر بزرگ یا شرایط تو نامناسب باشد. چه سن و سالی داری و در چه مکان جغرافیایی زندگی می کنی یا حتی نظرات دیگران در مورد تو و توانایی هایت چیست. مهم این است که تو چقدر می توانی این قوانین را باور و اجرا کنی.

در اینجا هفت مورد از قوانینی که اکثر انسان‌های موفق و مدرسین موفقیتی به دفعات بر اساس تجربه خود بدست آورده اند را برای شما به صورت مختصر به تحریر می آورم. و همچنن تجربه شخصی نیز از پیروی از آنان گرفته ام و باور دارم که هر کسی که بخواهد در مسیر موفقیتی قدم بگذارد و خواسته ای را دنبال کند دانستن این قوانین و باور به آنها بسیار ضروری است.

این قوانین را بر اساس آموزش‌ها و مطالعات خود که از اساتید چون جان مکسول، تونی رابینز، وین دایر، دیپاک چوپرا، لوئیز هی، فلورانس اسکاول شین، جو ویتالی، برایان تریسی و کتب آنان جمع آوری و تقدیم حضورتان می نمایم.

  • قانون باور یا همان اعتقادات

این قانون می گوید به هر چیز که اعتقاد داشته باشید چه درست چه نادرست، بر قسمت ذهن نیمه ‌هوشیار شما تأثیر می‌گذارد و با دقتی حیرت آور به عینیت در می‌آید. هر امر باید ابتدا در غالب باور درآید تا به آن عمل شود.

  • قانون انتظارات

هر آنچه که انتظارش را می‌کشید به سرتان می‌آید. مثلاً اگر انتظار یک زندگی خوب و موفق را می‌کشید، همان را خواهید داشت و برعکس. پس اگر هر عملی که انجام دهید از آن انتظار مثبت داشته باشید، نتیجه مثبت خواهید گرفت. حتماً تأثیر این قانون را در زندگی روزمره زیاد دیده‌اید.

  • قانون جاذبه

منفی‌ها، منفی‌‌ها را جذب می‌کنند و مثبت ها، مثبت‌‌ها را. افراد با ذهنیت منفی، اشخاص منفی را جذب می‌کنند و برعکس، افراد با ذهنیت مثبت، اشخاص پر انرژی و مثبت‌اندیش را.

این قانون در کلام دیگر همان قانون هم فرکانسی هست که بستگی دارد هر انسانسی چه ارتعاشی از خود بروز میدهد و بر همین منوال در مسیر فرکانسی شبیه خود قرار می گیرد.

  • قانون جانشینی

ذهن نیمه‌هوشیار در یک لحظه می‌تواند فقط به یک وجه از قضیه فکر کند (مثبت یا منفی). یعنی زمانی که می‌خواهیم به جنبه مثبت کاری فکر کنیم قادر نیستیم در همان لحظه جوانب منفی آن را هم بسنجیم. مگر آنکه جنبه منفی جانشین وجه مثبت شود.

یادمان باشد برای به حرکت در آوردن ماشین سواری خود نمی توانیم همزمان هم پدال گاز را فشار دهیم و هم ترمز را وانتظار حرکت و جلو رفتن خودرو خود را داشته باشیم.

  • قانون کارما

آدمی تنها آنچه را که می‌دهد باز می‌ستاند. بازی زندگی، بازی بومرنگ هاست. پندار و کردار و گفتار انسان دیر یا زود با دقتی حیرت انگیز به خود او باز می‌گردد. ما حتی در اندیشه خود اگر فکری را مثبت یا منفی پرورش دهیم و جایی اقدامی کنیم که حتی هیچ کس شاهد آن نباشد مطمئنا جایی پاسخ این فکر و عمل خود را خوب یا بد خواهیم دید.

کارما واژه‌ای است سانسکریت به معنای «بازگشت». آنچه که آدمی بکارد، همان را درو خواهد کرد. بسیاری از مردم از این واقعیت غافلند که هدیه دادن نوعی سرمایه گذاری است و اندوختن از سر حرص و احتکار جز تنگدستی عاقبتی ندارد.

  • قانون بخشایش

این قانون می‌گوید خطا‌‌های خود و دیگران را فراموش کنید و ببخشید. فراموش کردن خطا‌‌های خود این حسن را دارد که تصویر ذهنی شخص از خود، مخدوش نمی‌شود. و همچنین به یاد داشته باشیم برای حرکت سریع تر به جلو ما نمی توانیم با یک کوله بار پر از سنگ و سنگین و آنهم بی ارزش جلو برویم .

هر اندیشه‌ی خشک و محدود‌کننده‌ای مثل مقصر دانستن خود، یا کینه و ناراحتی داشتن از دیگران بر ذهن نیمه‌هوشیار اثر گذاشته، مانع پیشرفت می‌شود.

  • قانون پرهیز از تردید و هراس

جز تردید و هراس هیچ چیز نمی‌تواند میان انسان و آرمان‌‌هایش فاصله ایجاد کند. اگر انسان بدون دلهره، برای تحقق آرزو‌هایش تلاش کند، بی‌درنگ برآورده خواهد شد.

ترس، دشمن بزرگ بشر است. ترس از تنگدستی، ترس از بدبختی، ترس از شکست، ترس از بیماری، ترس از دست دادن ترس از موفق نشدن ترس از نرسیدن به خواسته ترس از شکست و … .

انسانی که در مسیر خواسته گام بر میدارد باید از قانون عشق که نقطه مقابل ترس است پیروی کند. زیرا این زیباترین قانون جهان هستی است.

خورشید هر روز با ترس غروب نمی کند بلکه تا زمانی که باید در آسمان تو باشد فقط عشق می دهد و گرما و باز هم امید دارد که در اوج تاریکی دوباره با سپیده سر می زند و باز عشق میدهد و بس.

امیدوارم که مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. و بتواند کمکی باشد برای آنانی که هدف و خواسته ای را دنبال می کنند. و این قوانین متافیزیک را نیز در مسیر موفقیتی خود در نظر بگیرند.

دوستتون دارم و عشق و آرامش بدرقه مسیر زیبای زندگیتان باد.

 


اگر به این بخش علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt