نگرش شاد بودن را گسترش دهید!

 در داستان پندآموز, داستانک

آنگاه که زندگی همچون ترانه ای جاری می شود شاد بودن آسان است.

اما ارزش انسان زمانی آشکار می شود که در شرایط آشفته نیز لبخند به لب دارد.

«الا ويلر ویلکاکس»

 

نگرش شادبودن را گسترش دهید!

یک بار داستانی را که لئوبوسکالیا درباره‌ی مصریان باستان نقل کرده بود، شنیدم. مصریان باستان اعتقاد داشتند که پس از مرگ، از آن ها دو سؤال پرسیده می شود. پاسخ ایشان به سؤال ها، نشان می دهد که آیا ایشان می توانند به زندگی پس از مرگ خود ادامه دهند یا نه.

اولین سؤال این بود که: «آیا شادی را یافتی؟»

دومین سؤال این بود که «آیا شادی را آفریدی؟»

 شاد بودن:

یافتن شادی به این معنی است که آگاهانه تصمیم بگیرید تا در بندگی خود، خداوند را به خاطر نعمت هایی که به شما عطا کرده است، شکر گویید و سپاسگزار باشید. به وسیله‌ی پرهیز و اجتناب از اندیشیدن به کمبودها و نقصان های خود، می توانید این نگرش را گسترش دهید.

شادبودن یعنی فقط به اندیشه های سرشار از شادی بیندیشید؛ حتی زمانی که وسوسه می شوید تا به گونه ای دیگر عمل کنید.

روش تربیتی نادرست؛

عادت اندیشیدن به غم و غصه و کمبودها در نتیجه ی روش تربیتی نادرست است‌‌‌؛ به شما آموزش داده شده است فقط زمانی می‌توانید شاد باشید که زندگی آن‌گونه که می خواهید پیش برود. در نتیجه، هرگاه زندگی مطابق میل تان نباشد، افکار حق شناسانه‌ی سرشار از شادی خود را رها می‌کنید و به غم و اندوه متوسل می شوید و حتی گاهی اوقات تا حدی پیش می روید که معتقد می شوید غم و اندوه، تنها حالت طبیعی بشر است!

اما این حالت، طبیعی نیست. این حالت، در اثر اشتباهی در اندیشه رخ می‌دهد. غم و اندوه فقط یک توهم است. اشتباه اندیشه در ایجاد غم و اندوه زمانی اصلاح می شود که شادی را در مقابل آن قرار دهید. به خاطر داشته باشید که دنیا هیچ گونه غم و اندوهی در درونش ندارد؛ اما برخی از انسان ها اندیشه‌ی غم و اندوه را در ذهن خود می‌پرورانند.

ترویج نگرش شادی:

ترویج نگرش شادی به معنای واقعی یعنی وسیله‌ی ایجاد تغییر و تحول در ذهن خود با هرچه که روبه رو می شوید، معنویت و انرژی خداوند را فراخوانید. زمانی که آلبرت اینشتین توصیه کرد شما می توانید مشکل خود را با همان ذهنی حل کنید که آن را ایجاد کرده است، احتمالاً همین نکته را تذکر می داد. غم و اندوه به وسیله‌ی ارزیابی زندگی از دیدگاه نقصان و کمبود در ذهن تان تجربه می شود. ذهن خود را با پیشرفت و دستیابی به انرژی متعالی تر متحول کنید.

مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد
مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد

«مولوی»

منبع:

کتاب: خودمان نیمه گمشده خودمان هستیم

نویسنده:

 

_______

اگر به بخش داستانک علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید؛

نمی توانم تلاش نکردن را بپذیرم!

maahkhatoon97

___________________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt