مهارت‌های مدیریت زمان (بخش چهارم)

 در ٔداستان کارآفرینان, داستانک

مترجم: ماندانا معتضد

منبع: Toggl.com

 

*روش کار عمیق* (Deep Work)

دانشمند کامپیوتر و نویسنده بهره‌وری کال نیوپورت وبلاگ

*Study Hacks*

خود را در سال ۲۰۰۷ با هدف به اشتراک گذاشتن نکات و توصیه های خود در مورد بهره‌وری در عصر دیجیتالی که به طور فزاینده ای منحرف می شود راه اندازی کرد.

با این حال، این کتاب (کار عمیق) قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای شلوغ بود که او را در خصوص مدیریت زمان مشهور ساخت.

به گفته نیوپورت، کار عمیق زمانی است که شما به شدت روی یک کار سخت متمرکز هستید بدون اینکه اجازه دهید حواس شما پرت شود.

کار عمیق صرفه جویی در زمان نیست، بلکه استفاده معنادارتر از زمان با تمرکز در توجه است. این آسان نیست، به خصوص برای مبتدیان، اما چیزی است که می توانید تمرین کنید.

مهارت‌های مدیریت زمان (بخش چهارم)

در سرتاسر کتاب، نیوپورت تکنیک‌های مختلفی را فهرست می‌کند که به شما کمک می کند کار عمیق را بیاموزید.

  1.  از رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید، به خصوص آنهایی که در کیفیت بهتر زندگی کمک نکند.
  2. بازه های زمانی مشخصی را برای سنگین کار کردن اختصاص دهید. این روش به تمرکز شما کمک می کند، ضمن آنکه فرسودگی و خستگی را کاهش می دهد.
  3. کارهای سطحی را در زندگی خود شناسایی کنید، مانند چک کردن ایمیل ها، تا بتوانید سعی کنید زمان صرف شده برای آن ها را به حداقل برسانید.
  4. از زمان رفت و آمد یا سایر فعالیت های تکراری خود، برای فکر کردن به مفاهیم پیچیده یا کاوش عمیق در ایده هایی که نیاز به زمان فکری بیشتری دارند، استفاده کنید.

*روش کانبان* (Kanban)

برای کسانی که در یادگیری و برنامه ریزی خود بصری تر هستند، تخته کانبان می تواند تکنیک مدیریت زمان مناسبی باشد.

کانبان در زبان ژاپنی به معنای تابلو است. تابلوهای راهنما یا کارت های کانبان چیزی است که این روش بر اساس آن بنا شده است.

همه پروژه‌ها، وظایف و هر چیزی که می‌خواهید به دست آورید را می‌توان در یک صفحه کانبان قرار داد تا بتوانید همه آن‌ها را در یک نگاه مشاهده کنید.

 

مهارت‌های مدیریت زمان (بخش چهارم)

ستون‌ها در جریان گردش کار تنظیم می‌شوند، معمولاً از کارهایی که باید انجام دهید تا کارهایی که انجام داده‌اید، با ستون‌هایی که مراحل بین آن‌ها را نشان می‌دهند.

کانبان به ویژه برای پروژه های بزرگ یا درون یک تیم موثر است، زیرا همه می توانند ببینند که چه کاری در حال انجام است و نقاط مختلف تحویل کجا هستند.

می‌توانید یک تابلوی کانبان با یادداشت‌های چسبدار روی تخته سفید یا دیوار بسازید یا از برنامه‌ای مانند Trello یا Notion برای یک برد دیجیتال کانبان استفاده کنید.

*روش آن قورباغه را بخور*(Eat That Frog)

در حالی که این شاید یکی از عجیب و غریب‌ترین نام های تکنیک مدیریت زمان میباشد، اما از کتابی پرفروش بین‌المللی توسط برایان تریسی می‌آید و به یکی از محبوب‌ترین روش‌های مدیریت زمان تا به امروز تبدیل شده است.

مهارت‌های مدیریت زمان (بخش چهارم)

 

به راحتی قابل درک و عملی است:

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا سخت ترین کار را انجام دهید و با به تعویق انداختن کارهای کسل کننده یا دشوار مقابله کنید.

این روش خاص مدیریت زمان ممکن است برای همه مناسب نباشد، زیرا کارهای کسل کننده و دشوار ممکن است کارهای مهم یا فوری نباشند.

کسانی که با اولویت‌بندی یا تصمیم‌گیری مشکل دارند، احتمالاً برایشان ماتریس آیزنهاور بهتر هست. *نقطه قوت* این روش در این است که به ما کمک می کند با میل خود با به عقب انداختن کارها مبارزه کنیم.

 

 

*نکات کلی برای بهبود مهارت های مدیریت زمان*

رعایت اصول زیر می تواند برای بهبود مهارت های مدیریت زمان شما مفید باشد.

*اول*

هر کس متفاوت است. آنچه مهم است این است که ما روش هایی را پیدا کنیم که برای ما کاربردی هستند.

برخی از افراد سیستم‌های موجود در انجام کارها را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر می‌خواهند چیزی ساده و سریع برای پیاده‌سازی انجام شود، مانند تکنیک پومودورو یا خوردن آن قورباغه. برای بسیاری، یافتن ترکیبی از روش ها و تکنیک های مختلف می تواند مفید باشد.

به عنوان مثال، استفاده از تایم باکس در کنار ماتریس آیزنهاور می تواند به ما کمک کند تا روی مهمترین وظایف تمرکز کرده و اولویت بندی کنیم.

 

مهارت‌های مدیریت زمان (بخش چهارم)

*دوم*

مهم است که به یاد داشته باشید که مدیریت زمان آسان نیست، و مهارت های مدیریت زمان نیاز به زمان دارد.

*سوم*

شما باید خودتان را بشناسید و مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند تا خودتان را بهتر بشناسید.

داشتن خودآگاهی برای دانستن اینکه چه زمانی باید تمرکز کرد و چه زمانی روی چیز دیگری حرکت کرد، بخشی ضروری از مدیریت زمان است.با بهبود این مهارت ها، تشخیص نقاط قوت و نقات ضعف تان هم آسانتر می شود. اما نکته اصلی این است که همه چیز ارزشش را دارد.

وقتی روش یا ترکیبی را پیدا می کنید که برای شما مناسب است، غالبأ احساس می کنید وزنه بزرگی از روی شانه های شما برداشته شده است.

از تعادل زندگی کاری بهتری برخوردار خواهید شد، و استرس کمتری احساس خواهید کرد و به طور کلی حس بهره‌وری بیشتری نیز خواهید داشت.

این مزایا به تنهایی ارزش سرمایه گذاری برای یادگیری مهارت های مدیریت زمان را دارد.

پایان

برگردان: ماندانا معتضد

 

در ماه خاتون بیشتر بخوانید 👇👇👇

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt