مهارت‌های مدیریت زمان (بخش اول)

 در ٔداستان کارآفرینان, داستانک

مترجم: ماندانا معتضد

منبع: Toggl.com

به همه ما ۲۴ ساعت شبانه روز داده می شود و این زمانی است که همیشه نمی‌توانیم آنرا کنترل کنیم. اما با مدیریت ماهرانه زمان، می توانید نحوه استفاده از آن ساعت ها را متحول کنید.

مدیریت زمان موثر، نه تنها به شما کمک می‌کند تا کارهای بیشتری انجام دهید، بلکه به شما کمک می‌کند در حین انجام آن کمتر استرس داشته باشید.

کنترل زمان خود را در دست گرفته و در صدر لیست کارهای خود قرار بگیرید.

*مهارت های مدیریت زمان چیست؟*

مهارت های مدیریت زمان، مهارت هایی هستند که به شما کمک می کنند زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

مردم همیشه به دنبال راه‌های بهتر و کارآمدتر برای انجام کارها بوده‌اند، اما از زمان ظهور کار در کارخانه‌ها و آغاز قرن بیستم بود که شخصی به مدیریت زمان به شیوه‌ای علمی‌تر نگاه کرد.

فردریک وینسلو تیلور اصول مدیریت علمی را در سال ۱۹۱۱ نوشت و اغلب به عنوان یکی از پیشگامان در این زمینه مورد ستایش قرار می گیرد.

از آن زمان، چیزهای زیادی در مورد نحوه مشاهده بهره وری و کارایی تغییر کرده است.

محل‌های کار مستقل‌تر شده‌اند، میلیون‌ها نفر به خوداشتغالی روی آورده‌اند، و فناوری به این معناست که هر کجا که می‌رویم، کار ما را دنبال می‌کند.

اینکه بتوانید زمان خود را مدیریت کنید مهمتر از همیشه است، جایی که مهارت های مدیریت زمان به وجود می آید.

قبل از پرداختن به مهارت‌های خاص برای مدیریت بهتر زمان و چگونگی تقویت این مهارت‌ها، در مورد مزایای مهارت‌های مدیریت زمان بحث می‌کنیم.

مهارت های مدیریت زمان به عنوان ویژگی های مطلوب در استخدام ها دیده می شوند، زیرا این نشانه کارمندانی است که می توانند سازنده باشند و بتوانند زمان خود را اولویت بندی کنند.

اما کسب مهارت های مدیریت زمان موثر، فراتر از پررنگ کردن رزومه شماست.

این مهارت‌ها می‌توانند به تعادل بهتر در زندگی کاری، کاهش استرس، و حذف آن وظایف مهم از فهرست انجام کار کمک کنند.

*تعادل زندگی کاری*

یکی از بهترین مزایای مهارت های خوب مدیریت زمان، تعادل بهتر در زندگی کاری است.

توانایی سازماندهی زمان در محل کار، خود منجر به وقت آزاد بیشتری برای انجام کارهایی می شود که از آنها لذت می برید.

استفاده از روش‌های مدیریت زمان می‌تواند به شما کمک کند به‌جای اینکه مدام احساس کنید کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، پس از اتمام کار، کاملاً خاموش شوید.

همچنین می‌توانید از این مهارت‌ها برای انجام کارهای مهم در خانه استفاده کنید و زمان بیشتری را برای خانواده، سرگرمی‌ها و زمان استراحت آزاد کنید.

*آرام بمانید، حتی زمانی که مشغول باشید*

کسانی که مهارت‌های عالی مدیریت زمان دارند، می توانند حتی زمانی که فهرست کارهایشان در حال افزایش است احساس آرامش داشته باشند.

ممکن است احساس کنید که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، و همان ساعات مشابه هر روز را داشته باشید اما دانستن تکنیک‌ها و روش‌های مناسب برای انجام کارها به طور موثر می‌تواند استرس را کاهش دهد.

*تمرکز و بهره‌وری بهتر*

اگر زمانی متوجه شدید که کارهایتان را به تعویق انداخته اید و یا توسط شبکه های اجتماعی یا وب سایت‌های خبری از وظایف دور شده اید، تنها نیستید.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از کارکنان تنها برای چند ساعت از روز خود بازدهی دارند.

اما با مهارت مدیریت زمان وقت خود را سازماندهی و برنامه ریزی می کنیم و تواند به افزایش این ساعات مفید کمک کند و اطمینان حاصل کنیم که ما روی کار عمیق و معنی دار تمرکز می کنیم.

*انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر، بدون حواس پرتی.*

ادامه دارد…

 

در ماه خاتون بیشتر بخوانید 👇👇👇

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt