جادوی کار پاره وقت!

 در ٔداستان کارآفرینان, داستانک

«رابرت کیوساکی»

من امروز چنین جملاتی زیاد میشنوم:

  1. من ایده الی برای یک محصول جدید دارم.
  2. شما باید در خصوص محصول خود اشتیاق داشته باشید.
  3. من قبل از آغاز کسب و کارم به دنبال محصول مناسب هستم.

معمولاً به این افراد میگویم :

دنیا پر از ایده های عالی برای محصولات جدید است. دنیا همچنین پر از محصولات عالی است؛ اما کاسب کاران بزرگ در دنیا کم هستند. نخستین دلیل آغاز یک کسب و کار پاره وقت، خیلی مربوط به ایجاد یک محصول عالی نیست.

دلیل واقعی آغاز یک  کسب و کاْر  پاره وقت این است که شما تبدیل به یک کسب و کار بزرگ شوید. فراموش نکنید محصولات عالی فراوانند اما کاسب کاران عالی نادر ولی ثروتمندند.

اگر به بیل گیتس مؤسس مایکروسافت بنگرید؛

میبینید که او حتی محصول نرم افزاری خود را اختراع نکرده است. او آن را از یک گروه برنامه نویس رایانه خرید و سپس به سمت ایجاد قدرتمندترین و مؤثرترین شرکت در تاریخ جهان حرکت کرد. گیتس محصول عظیمی ایجاد نکرد، اما کسب و کاٰر عظیمی را ایجاد کرد که به وی کمک کرد تا ثروتمندترین مرد جهان شود. بنابراین خودتان را برای ساختن یک محصول عالی آزار ندهید بیشتر روی ایجاد یک کسب و کاٰر تمرکز کنید تا بتوانید یاد بگیرید که صاحب کسب و کار عظیم شوید.

مایکل دل ، مالک شرکت رایانه ای دل کسب و کار پاره وقت خود را در خوابگاه دانشگاه تگزاس آغاز کرد؛

او حتی مجبور شد دانشگاه را ترک کند، زیرا کسب و کار پاره وقت او بیش از هر شغل دیگری که او برایش تحصیل میکرد میتوانست برایش ایجاد ثروت کند.

سایت آمازون نیز در یک گاراژ و به صورت پاره وقت آغاز شد. آن مرد جوان امروز یک میلیاردر است.

«درس در بازاندیشی»

بسیاری از مردم در رویای آغاز کسب و کار خودشان هستند اما هرگز این کار را نمیکنند؛ زیرا از شکست می هراسند. بسیار دیگری از مردم در رؤیای ثروتمند شدن هستند، اما ثروتمند نمیشوند؛ زیرا فاقد مهارت و تجربه هستند. مهارت کسب و کار و تجربه همان جایی است که در واقع پول از آن نشأت می گیرد.
پدر پولدار به من میگفت:« تحصیلاتی که در مدرسه کسب میکنی مهم است، اما دانشی که در خیابان به دست می آوری از آن هم بهتر است.»

ایجاد یک کسب و کار در خانه و به صورت پاره وقت به شما امکان میدهد تا مهارت ها و موضوعات کسب و کار ارزشمندی را فرا بگیرید ،مهارت هایی مانند:

  1.  مهارتهای ارتباطی
  2.  مهارت های رهبری
  3. مهارتهای ایجاد گروه
  4. قانون مالیات
  5.  قانون شرکت سهامی
  6. قانون اوراق بهادار

این مهارت ها و موضوعات را نمیتوان در یک دوره آخر هفته یا تنها با یک کتاب آموخت. من امروز هم به یادگیری آنها ادامه میدهم و هر قدر آنها را بیشتر مطالعه میکنم کسب و کارهایم بیشتر پیشرفت می کند.

دلیل مهمی که مردم از طریق ایجاد کسب و کار پاره وقت، این همه مطلب یاد میگیرند این است که آنها به عنوان یک فرد درونی آغاز میکنند؛ فرد درونی در کسب و کار خودشان.

اگر کسی بتواند یاد بگیرد که کسب و کار ایجاد کند به دنیایی کاملا جدید با فرصت پولی واقعاً نامحدود دست می یابد. اما یکی از مشکلات کارمند بودن یا خویش فرما بودن این است که فرصت ها اغلب محدود به این هستند که یک فرد با چه مقدار تلاش میتواند کار کند و در یک روز چند ساعت وقت صرف می کند.

بسیاری از کارآفرینان تا وقتی اولین کسب و کار خود را از دست ندهند کارآفرین واقعی نمی شوند. به عبارت دیگر ، من در خلال از دست دادن کسب وکار و بازسازی آن ، چیزهای خیلی بیشتری یاد گرفتم تا از طریق موفق شدن.همان طور که پدر پولدار می گفت: مدرسه مهم است اما خیابان معلم بهتری است.

خلاصه اینکه اولین ماجرای کسب و کار بزرگ من پس از نیروی دریایی، پرهزینه و دردناک بود؛ اما درسهای بسیاری ارزشمندی فرا گرفتم و کسب و کار مزبور به هدفش دست یافت.

_______

کتاب: معجزه تکثیر در بازاریابی شبکه‌ای
نویسنده: مسعود لعلی

________

اگر به بخش داستانک علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید؛

روی لینک زیر کلیک کنید:

قدرت هدف

Maahkhatoon97

___________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt