ایجاد ارتباط آگاهانه با خدا

 در داستان پندآموز, داستانک

بسیاری از ادیان سازمان یافته وظیفه ی خود می دانند که خدا را به پیروان خود توضیح دهند و بشناسانند و احکام او را به آنان ابلاغ کنند. خدا را نمی توان از روی تجربه و شهادت دیگران شناخت. این را باید خودتان تجربه کنید. از شما می خواهم که مراقبه و تامل کنید زیرا به شما بیشتر آرامش می دهد، اضطراب را از بین می برد، حال و هوای اطراف شما را بهتر می کند و اثرات منفی را می زداید.

همه این ها و بیشتر این ها را وقتی که مرتباً مدی تیشن کنید به عیان ملاحظه خواهید کرد.

من غرق شدن در سکوت را یکی از ده راز اصلی خود برای آرامش و موفقیت باطنی می دانم، عمدتاً برای آن که تنها وسیله ای است که برای ارتباط آگاهانه با خدا می شناسم.

خدا تجزیه ناپذیر است. فقط یک ذات متعادل و قادر هست که خدا نام دارد. این ذات در همه جا هست و نیرویی است که حیات را می آفریند و حفظ می کند. هرگز نمی توان آن را قسمت کرد. در هستی فقط یک قدرت وجود دارد نه دو تا. همه چیز در تجربه ی بشری شما، اما دوگانه است. بالا را می شناسیم زیرا
متضادِ پایین است. روشنایی هست زيرا تاریکی هست؛ درست هست زیرا نادرست هست. هرگز کسی را ندیده اید که جلو داشته باشد اما پشت نداشته نباشد درون باشد اما بیرون نباشد، قطب مثبت آهن ربا بدون قطب منفی باشد، دنیای خارج دنیای دو وجهی ها و جمع اضداد است و همیشه تجزیه پذیر است.

در سکوت است که جواب های خود را خواهید یافت. یادتان باشد، در خلا، در تهی بودن است که همه چیز پدید آید. وقتی یک نُت موسیقی می نویسید، سکوتی که نُت از آن می آید همانقدر بخشی از آن نُت است که صدا.

مداوای چیزی با التیام دادن به رابطه ای نیز چنین است. به آرامش و سکوت پیوستن و گوش دادن، به شما الهام می بخشد. من نمی توانم صحبت کردن یا نوشتن را بدون این که قبلاً در سکوت دل به خدا بسپاریم، تصور کنم. فقط در پی زمان و مکانی هستم که اجازه دهد الهام در من پدید آید.

 

 

صحرا شفابخش است

_ هر وقت از زندگی تان احساس کسالت و بدحالی کردید، به طبیعت رو کنید و آرامش خود را باز یابید. فرستادن نوجوانانِ مضطرب و نگران به دامن طبیعت برای مراقبت از حیوانات و خلوت کردن با طبیعت تقریباً همیشه آرامش و صفا را به آنان بر می گرداند. جوانان وقتی به کوهنوردی یا قایقرانی روی آورند اعتیاد محو می شود. کسانی که بیماری های لاعلاج دارند غالباً در می یابند که ماه ها زندگی در کلبه ای و یا در صحرایی دور افتاده و تامل و تفکر و توسل به خدا، بهترین درمانی است که نیاز دارند و گاهی همین باعث تخفيف و تسکین خود به خودی و معجزه آسای بیماری شان می شود.

_ اگر دچار بی خوابی هستید، قبل از خواب ده دقیقه پا برهنه روی چمن قدم بزنید. طبیعت در درمان بسیاری از دردها و آلام شیوه ی معجزه آسایی است. سعی کنید روزی را در یک جای دور افتاده سر کنید و فقط به صدای طبیعت گوش بسپارید_ به پرنده ها، حشرات. به زمزمه ی برگ ها، به باد. اینها صداهای درمان بخشی هستند که می توانند صداهای آزار دهنده ی هیجده چرخ ها، میکسرهای سیمان، قوطی های حلبی و امثال آن را تعدیل کنند.

_ به خود فرصت دهید که بخشی از زندگی معمولِ روزمره ی خود را در خلوت صحرا باشید. هر ما یا هر هفته روزی را تنها باشید و با خدا در آمیزید. این درمان نهایی است و خیلی کمتر از آن که به کسی پول بدهید تا به حرف هایتان گوش بدهد هزینه دارد.

 

خلوت خاموش خود با خدا را برای خودتان نگهدارید

هر آنچه که دوست دارید ظاهر شود، از روح شما و از سکوت پدید می آید. از نفس خود برای ظهور آن استفاده نکنید.در واقع، نفس جلوی روند خلاق را سّد می کند. به این دلیل، توصیه می کنم بصیرت های خصوصی خود را، آنچه را که مد نظر دارید پدید آورید، فاش نکنید. چنان که پطرس قدیس میگفت:

” آنچه می بینی، از چیزی که به نظر می رسد نیامده است.”

وقتی از ایده های در حال ظهور خود حرف می زنید و بینش های خود را برای دیگران فاش می کنید غالباً لازم می بینید که آنها را توضیح دهید و توجیه شان کنید. نتیجه ی این می شود که نفس شما، خود شما، در جریان دخالت کند وقتی نفس شما وارد کار شود دیگر از ظهور و تجّلی خبری نیست.

ظهور از سکوت بر می آید، بنابراین تا جایی که ممکن است معجزه های بالقوه ی خود را در سکوت محفوظی که با آن در آمیخته اید نگهداری کنید. می توانید به آن متکی باشید و از خشنودی و سرورِ صفای باطن و آرامش درون که سکوت و مدی تیشن همواره ایجاد می کند لذت ببرید.

 

اگر به بخش داستانک علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

واقعا به چه چیزی نیاز دارید؟

 

منبع:

کتاب: ده راز موفقیت و آرامش درون

اثر: وین دایر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt