گیاه برگ عبایی

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

برگ عبایی گیاهی زیبا و مقاوم.، بومی کشور چین و ژاپن است. مقاومت این گیاه به تغییر شرایط بسیار زیاد است.، به طوری که به آن گل فولادی نیز می‌گویند. زیبایی این گیاه، به برگ‌های سبز تیره.، گاهی ابلق و چرم مانند است. اگر به خوبی از این گیاه نگهداری کنید.، گل‌های بنفش و زیبایی می‌دهند. که البته دوام چندانی نیز ندارند. عمر این گیاه زیاد است. و سال‌های متمادی بدون تغذیه. و تعویض گلدان در اتاق می‌ماند. یکی از مهم‌ترین مزایای رشد آهسته گیاه برگ عبایی این است. که می‌توان تا سالیان سال آن را در خانه نگهداری کرد. بدون آن که نیاز به پیرایش چندانی داشته باشد.

این گیاه زیبا با برگهای پهن و سبز تیره. خود در دکوراسیون شما خود نمایی می‌کند. و ظاهری شیک و مدرن به آن می‌دهد. برگ عبایی برای داخل لابی.، راهروها، اتاق نشیمن و…مناسب است.

انواع برگ عبایی.

این گیاه داری دو نوع رنگ معمولی و ابلق است .
منظور از برگ عبایی بنفش رنگ های برگ این گیاه نیست . منظور همان گل های بنفش این گیاهان است . نوع ابلق دارای نوارهایی به رنگ زرد است .که زیبایی آن را دو چندان می کند . نوع معمولی آن این خطوط را در سطح برگ های خود نداشته و یکدست به رنگ سبز پررنگ دیده می شود . نوع ابلق و معمولی آن دارای گل هایی به رنگ بنفش است . مقاومت نوع ابلق آن از نوع معمولی این گل کمتر است.

شرایط نگهداری گیاه برگ عبایی

نورمناسب:

گیاه برگ عبایی نیاز نوری بسیار کمی دارد. در واقع این گیاه برای رشد ایده آل و مناسب خود به نوری کاملا غیر مستقیم نیاز دارد. توجه داشته باشید که زمانی که نور مستقیما به این گیاه بتابد موجب سوختگی برگ ها می شود، همچنین برای تامین نیاز نوری گیاهتان باید به گونه گیاه خود هم نگاه کنید چرا که نوع ابلق این گیاه نیاز نوری بیشتری دارد.

آبیاری مناسب :

در زمستان هفته ای یکبار ( در صورت اینکه درجه حرارت پایین تر از ۱۰ درجه باشد هر ۱۰ روز یکبار آبیاری شود ) و در تابستان هفته ای دو بار آبیاری شود و توجه داشته باشید که بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک باشد. درزمستان غبار پاشی لازم نیست اما در تابستان در جهت تامین رطوبت هفته ای یکبار غبار پاشی کنید. اگر آبیاری به موقع و کافی باشد برگ های گیاه خیلی نرم تر خواهند بود. رطوبت لازم برای برگ عبایی ۵۰ تا ۷۰ درصد می باشد.

خاک مناسب :

خاک مطلوب شامل خاک معمولی همراه با ماسه و تورب و کمی مواد آلی می باشد.

کود دهی مناسب:

به منظور تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاه لازم است که گیاه را در طول بهار و تابستان، کود دهی کنید که استفاده از کود مایع هر دو هفته یکبار برای این گیاه توصیه می ‎شود و همچنین لازم به ذکر است که از قرار دادن کود بر روی خاک خشک خودداری کنید که در غیر این صورت موجب سوختن ریشه های گیاه می‎ شود. قبل از کوددهی لازم است که گیاه مورد نظر را آبیاری کنید.

کاشت و تعویض گلدان:

این گیاه بدون هیچ مشکلی از رشد مناسبی برخوردار خواهد بود ولی با این حالا ضروری می باشد که هر ۴ یا ۵ سال یکبار، این گیاه را به گلدان جدیدی منتقل نمایید تا شرایط رشد بهتر برای آن فراهم شود که وقت متناسب برای تعویض گلدان این گیاه فصل بهار می باشد.

_ اندازه گلدان میبایست با توجه به اندازه گیاه و ریشه آن در پیشنهاد گرفته شود تا امکان متراکم شدن ریشه درون خاک وجود داشته باشد.
_ گلدان میبایست دارای سوراخ های متعدد در انتهای خود باشد.

عوارض و درمان:

زخم های سفید پنبه ای در سطح زیرین برگها به وجود آمده اند:حمله حشره مخصوص باعث این عارضه است. هر دو هفته یکبار با سم حشره کش نفوذی طبق دستور سمپاشی کنید تا علائم از بین بروند، با پنبه آغشته به سم هم میتوانید لکه ها را خیس کنید.

برگها به زردی میروند و سقوط می نمایند: آبیاری بیش از اندازه است، اجازه دهید در فاصله بین دو آبیاری سطح خاک خشک شود. زهکش را بازدید کنید.

برگها شکاف برمیدارند: تغذیه زیاد است، آن را تا تابستان متوقف کنید، تغذیه را هر ماه فقط یکبار و با نصف میزان توصیه شده انجام دهید.

برگها نرم و آبکی و سبز تیره هستند: هوا خیلی سرد یا یخ زدگی موجب آن است، گیاه را به محل گرمتری منتقل کنید.

لکه های سوخته و قهوه ای روی برگها مشاهده میشود: گیاه را از اشعه مستقیم آفتاب در امان نگه دارید. برگ های صدمه دیده را از قاعده قطع کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt