گیاه آلاماندا (گل شیپوری)

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

گیاه آلاماندا گلهای زرد رنگ و معطر دارد که به شکل شیپور هستند و ۶سانتیمتر قطر و ۹ سانتیمتر طول دارند و زمان گلدهی آن در تمامی طول تابستان تا اولین سرما است. البته ناگفته نماند که برخی از نمونه‌های این گیاه نیز گلهایی با رنگهای سفید، کرم، صورتی و نارنجی دارند. برگها نیز چرمین به طول ۶ سانتیمتر، عرض ۳ سانتیمتر و به رنگ سبز روشن است و حاشیه‌هایی مواج دارد. دمبرگها نیز بسیار کوتاه و در حد ۵-۱ میلیمتر هستند. از آنجایی که در طی یک فصل رشد ساقه‌ این گیاه می‌تواند ۳-۱ متر رشد کرده گل دهد و همچنین با توجه به اینکه شیوه تکثیر آسانی نیز دارد، گاهی آلاماندا را به شکل گیاهی یکساله پرورش می‌دهند.


نور:
در تابستان احتیاج به نور کامل دارد ولی در زمستان نیم سایه برای ان کافی است.

دما:
حداقل درجه حرارت در زمستان ۱۳ و حداکثر در تابستان ۲۷ درجه است.

آبیاری:
به اب فراوان نیاز دارد(در فصل رشد)،بین دو ابیاری خاک باید خشک شود.رطوبت خاک را دایما بازدید کنید.در زمستان فقط زمانی ابیاری نمایید که سطح خاک خشک شده باشد.اصولا هفته ای یکبار کافی است.

رطوبت:
در بهار و تابستان هفته ای دو بار غبارپاشی کنید،دقت کنید که گلها مرطوب نشوند،برای تامین رطوبت چایدار میتوانید داخل زیر گلدانی سنگیریزه بریزید و اب اضافه نمایید،دقت کنید که تهگلدان با اب در تماس نباشد.

تغذیه:
در بهار و تابستان با ظهور اولین گل با مواد غذایی مایع یا جامد محلول در اب طبق دستور سازنده گیاه را تغذیه مصنوعی کنید.

خاک مناسب:
مخلوطی از خاک لوم و شن درشت به نسبت دو به یک بهترین خاک است.مخلوط نمودن مقدار کمی پهن گاو پوسیده به خاک کمک زیادی به تغذیه گلدان میکند.

تکثیر :
ریشه دار نمودن قلمه های سفت و چوبی در فصل بهار.

هرس:
جهت فرم دهی و توپی و پر شدن گیاه هر ساله در بهار طول ساقه ها را حداکثر به۱۵ سانتیمتر کاهش دهید.عمل هرس را از سال دوم به بعد اغاز کنید.

گردآوری: مرسده رنجبر

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt