گیاهانی که استرس خانه را کم می کند

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

افراد مختلف برای این که بتوانند استرس و آرامش روحی و جسمی خود را کم کنند، کارهای زیادی انجام می دهند. زمانی که خانه ی خود را با گل های آپارتمانی و گیاهان سبز پر کنید، تا با انجام این کار بتوانید از میزان استرس خود کم کنید و ارامش بیشتری داشته باشید. گیاهانی که در این قسمت به شما معرفی خواهیم کرد، از نظر علمی بررسی شده و ثابت شده اند، که برای درمان استرس مفید می باشند.

گیاهان آپارتمانی چگونه باعث کاهش اضطراب می‌شوند؟

کارایی گل های آپارتمانی بسیار ساده است و به خاطر همین سادگی این‌قدر در درمان و بهبود بیماری‌های روانی فایده دارند. این گل‌ها با از بین بردن مواد شیمیایی و آلوده در هوا و تولید اکسیژن و هوای تازه، اضطراب و استرس انسان را کاهش می‌دهند. کیفیت هوایی که تنفس می‌کنید نقش خیلی مهمی در سلامتی شما ایفا می‌کند.

فقط به زندگی افرادی که در شهرهای شلوغ و آلوده مانند تهران زندگی می‌کنند توجه کنید و آن را با افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، مقایسه کنید. سلامت جسمی و روانی این افراد با هم زمین تا آسمان فرق دارد و درصد زیادی از تفاوت به دلیل کیفیت آب و هوا است.

گیاه پیچک

گیاه پیچک یک گیاه خانگی مفید برای تسکین استرس و اضطراب می باشد، چون می تواند میزان سردرد کاهش دهد، و باعث خواب راحت می شود. این گیاه آویزان برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی مفید می باشد، و باعث تسکین علائم آلرژی خواهد شد.

این گیاه بهترین گیاه برای شرایط نامطلوب هوا می باشد، و به دور نگه داشتن بیماری های منتقله از هوا کمک می کند. به دلیل کمیاب بودن آن ممکن است، نتوانید این گیاه را به راحتی در بازار پیدا کنید.

گیاه اسطوخودوس

یکی از تسکین‌دهنده‌ترین گیاهانی که باید در خانه نگهداری کرد، گیاه اسطوخودوس است. این گیاه به خاطر رایحه بهشتی خود شناخته شده است. بو و عطر مسحورکننده این گیاه به آرامش ذهن، تسکین اضطراب و استرس و به خواب بهتر کمک می‌کند. این گیاه داخلی بسیار زیبا است و به زیبایی دکوراسیون منزل می‌افزاید.

گیاه ماری یا سانسوریا

گیاه سانسوریا شمشیری جزو گیاهان بسیار محبوب می باشد. مقاومت بی‌ نظیر این گیاه را به عنوان یک انتخاب عالی برای آپارتمان نشینان تبدیل شده است. به طور تقریبی تمام افراد با خواص فوق العاده سانسوریا آشنایی داریم. این گیاه می تواند هوای اطراف خود را از ۱۰۷ سم مختلف را پاکسازی می کند، و شب ها از خود اکسیژن زیادی خارج می کند. همچنین می تواند سطح انرژی را افزایش دهد، و سردرد را کاهش می دهد، و تنفس را راحت تر می کند.

می توانید با یک انتخاب هوشمندانه مثلاً خرید سانسوریا شمشیری ابلق هم از زیبایی این گیاه و هم خواص سرشار آن بهره مند شوید.

گیاه یاسمن

یاسمن شاداب نه تنها دارای گل های زیبا و چشم نوازی است، بلکه یک راه طبیعی جهت کاهش استرس و اضطراب در محل کار و خانه می باشد. گیاه یاسمن به کاهش سطح اضطراب و استرس کمک می کند. همچنین با افزایش بهره وری و ایجاد یک محیط تازه و بوی خوب به داشتن احساس بهتر کمک می کند. این گیاه زیبا نه تنها دکور اتاق را روشن می سازد، بلکه با عطر و اکسیژن تازه خود به شاداب نگه داشتن محیط نیز کمک می کند.

گیاه داودی

گل های داوودی می توانند به کم شدن علائم نگرانی و استرس کمک کنند. این گل ها در واقع گیاهان تسکین دهنده استرس هستند، که باید در خانه و محل کار نگهداری شوند.

گل داودی فعالیت ژن‌های خاصی را که در موقعیت‌ های استرس‌ زا بیش از حد تحریک می‌ شوند، کاهش می‌ دهد. این گیاه به چای طعم عالی می بخشد، و مصرف چای آن به کاهش استرس و افزایش متابولیسم کمک می کند.

گیاه آلوئه ورا

معمولاً افراد مختلف به دلیل خاصیت آبرسانی و درمانی آلوئه ورا اقدام به خرید آلوئه ورا می کنند. ولی آیا این نکته را می دانید که این گیاه آپارتمانی می تواند هوا را از مواد سرطان زا تصفیه کند، و شب ها از خود اکسیژن منتشر می کند؟

گیاه آلوئه ورا نیز طی آزمایشی که انجام شد، استرس را در موش ها کاهش داد. استفاده از آن به عنوان یک گیاه طبی سابقه طولانی مدت دارد، و قدمت استفاده از آن به سال ۱۷۵۰ پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.

 

اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

تقویت خاک گلدان با مواد خانگی

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt