گل زیبای نسترن

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

گل نسترن درختچه‌ای زیبا و زینتی چندساله است،و دارای چندین رنگ گل جذاب که در نقاط مختلفی می‌تواند به‌صورت خودرو رشد کند. این گل بسیار زیبا سازگاری خوبی با شرایط محیطی و اقلیمی دارد.

انواع گل نسترن

۱)نسترن رونده: درختچه‌ای پراز گل‌های ریز است و ارتفاع آن بین ۱ تا ۵ متر است و در صورت شرایط محیطی مناسب حتی بلندتر هم شود.

۲)نسترن فرانسوی: این گل، بیشتر به رنگ قرمز تا صورتی پررنگ است .درختچه‌ ایست خزاندار با ساقه‌هایی خاردار.

۳) نسترن کوهی یا نسترن وحشی: گیاهی درختچه‌ای و چند ساله است و بطور خودرو در مناطق خشک روی صخره‌ها و حتی در بوته‌زار‌ها می‌روید.

۴) نسترن زرد: این گونه نسترن قادر به تحمل شرایط سخت اقلیمی است و گیاهی است که بافت نامناسب و خاکی با PH بالا را به خوبی تحمل می‌کند.

شرایط نگهداری گل نسترن

نور مناسب:

گل نَسترن دوستدار نور است و بیشترین رشد آن را می توان در مناطق آفتابی و یا جنگل های نیمه سایه یافت. اگر می خواهید گل نَسترن را در خانه نگه دارید بهترین جایی که باید آن را بگذارید پنجره های آفتابگیر جنوبی ساختمان می باشد. گل نسترن میانه خوبی با سایه ندارد بنابراین برای پرورش گل نسترن بهتر است به سراغ مکان های پر از نور بروید.

دما مناسب :

نَسترن ها که در حقیقت همان رز های وحشی هستند، شرایط سخت و نامساعد محیط را به خوبی تحمل می کنند. گل نَسترن قادر به تحمل آب و هوای سرد با درجه حرارت تا ۱۰- درجه سانتی گراد است و همچنین می تواند باد های قوی را تحمل کند. با این وجود مناسب ترین دما برای پرورش گل نَسترن در منزل دمای بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است.

آبیاری مناسب :

گل نسترن را می توان جز گیاهانی دانست که نیازی متوسط به آب دارند. بهترین شرایط و زمان برای آبیاری گل نسترن زمانی است که خاک پای گل نسترن خشک شده است. میان دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. بهترین ساعت برای آب دهی گل نسترن صبح زود است. نکته مهم این است که زهکشی گیاه باید به خوبی انجام شده باشد.

خاک مناسب :

نَسترن ها به مدل خاک زیاد حساس نیستند و در بیشتر مدل های خاک رشد می کنند. با این وجود مناسب ترین خاک برای کاشت و رشد گل نَسترن در گلدان، خاک رسی سیلتی با زهکش مناسب و مواد غذایی لازم است.

کوددهی مناسب :

اضافه کردن کود حیوانی پوسیده دوبار در سال (اوایل بهار و اوایل پاییز)، به رشد بهتر گیاه کمک می کند. همچنین اضافه کردن انواع کود ازته و فسفاته موجود در بازار و کودهاى داراى آهن، نیز به پرورش گل نَسترن و رشد و گلدهى بیشتر آن کمک میکند.

بهترین زمان کاشت نَسترن:

بهترین زمان برای کاشت و قلمه زدن نسترن اواخر فصل بهار تا اوایل فصل تابستان به عنوان قلمه سبز یا نرم و در اواخر فصل گلدهی با سرد شدن هوا و ریزش برگ ها (اواخر پاییز) به صورت قلمه سخت یا چوبی است و بهترین زمان کاشت بذر نَسترن اواسط شهریور است. نَسترن در فصل بهار به گل می رود و گل ها تا اواسط پاییز روی گل قرار دارند.

آفت ها و بیماری گل نَسترن:

گیاهان همواره مورد هجوم آفات و بیماری ها بوده اند. که بیشتر آفات در فصل بهار و بیماری ها در تابستان شیوع پیدا می کنند. یکی از بیماری های گل نَسترن سفیدک است که باعث خشک شدن برگهای گیاه شده و از رشد جوانه ها جلوگیری می کند. از آفت های گل نَسترن می توان به شته و کنه تار عنکبوتی اشاره کرد، که با بکار گیری حشره کش ها و جمع آوری برگ ها شاخه های خشک شده میتوان آن را کنترل کرد.

 

اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

گل سینره

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt
نکات کلیدی پخت کیک