چیزکیک خرما و کارامل

 در آشپزی, خانه داری, نان و شیرینی

چیزکیک خرما و کارامل یکی از انواع چیزکیک های خیلی مقوی و هیجان انگیز برای بچه ها و بزرگ تر هاست و به صبحانه ها و عصرانه ها حس و حال خوب می بخشه.

چیزکیک خرما و کارامل طعم بی نظیری داره که تا سال ها زیر دندونتون میمونه و اون رو براتون به یه خاطره ی خوش تبدیل می کنه، به همین دلیل من همیشه توصیه می کنم خودمون تهیه کردن اون رو یاد بگیریم تا همیشه برامون در دسترس باشه.

این چیزکیک خرما و کارامل با فر تهیه میشه و در مجموع قرار نیست خیلی وقتتون رو بگیره. فقط نیم ساعت برای آماده سازی اون زمان بذارید و بقیه کار رو به دست فر بسپارین.

مواد لازم:

پودر بيسكوييت ١٥٠ گرم
كره ٢٥ گرم
شكلات ٥٠ گرم
پودر قهوه فورى ٢ گرم

مواد لازم ميانى:

پنير ویلی ٢٥٠ گرم
پنير مسکارپونه ٢٠٠ گرم
خامه صبحانه ١٢٠ گرم
خرما ١٠٠ گرم
شكر ١٢٠ گرم
تخم مرغ ٢٤٠ گرم
قهوه فورى: ٣ گرم

مواد لازم رويه:

شكر قهوه اى ١٢٠ گرم
كره ٦٠ گرم
خامه صبحانه ١٢٠ گرم
وانيل مايع ٥ گرم

 

طرز تهيه:

ابتدا شكلات و كره را با هم مخلوط و روی بخار کتری به روش بن ماری ذوب میکنیم.

بيسكوييت ها را در دستگاه بلندر کاملا پودر میکنیم، پودر قهوه فوری را به آن اضافه میکنیم و مواد را با هم خوب مخلوط میکنیم.

حالا کره و شکلات آب شده را به مواد پودریمون اضافه میکنیم و كف قالب كمربندى میریزیم و با پشت قاشق خوب مواد را فشرده میکنیم و داخل فر ١٧٠ درجه سانتى گراد براى مدت ١٠ دقيقه قرار دهيد.

حالا در ظرفی دیگر پنيرها، خامه و شكر را به كمک همزن برقى خوب مخلوط میکنیم، تخم مرغ ها را به همراه پودر قهوه به آن اضافه میکنیم و باز هم مخلوط میکنیم.

خرماى بدون پوست و هسته را نيز اضافه كرده و بعد از يكدست شدن مواد آن را روى مواد زيرين ريخته و در فر با دمای ۱۶۰ درجه به مدت تقريبا ٩٠ دقيقه قرار میدهیم.

بعد از اطمينان از پخت، فر را خاموش كرده و اجازه دهيد چيزكيک درون فر خنک شود و بعد آن را به مدت ۲۴ ساعت در يخچال قرار دهيد.

برای تهیه مواد کاراملی رویه چیز کیک خرما ابتدا شكرقهوه اى را در ظرفی ریخته و روى حرارت قرار میدهیم و اجازه داده تا شكر ذوب شود، كره را اضافه میکنیم و از روى حرارت برمیداریم، خامه و وانيل را اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم تا يكدست شود.

چيزكيک را به ظرف سرو انتقال داده و سس كارامل رويش میریزیم، و با تیکه های خرما و گردو میتوانید تزیین کنید.

نکته:

  • قبل از اینکه قالب را درون فر قرار دهید دور قالب را با آلومینیوم فویل بپوشانید و یک ظرف آب به صورت مجزا در فر قرار دهید که رطوبت در فر ایجاد شود.
  • برای بیسکویت میتوانید از بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی استفاده کنید.

 

گردآوریعسل حسن زاده (دارنده مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی)

rojacake  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt