گل بواردیا

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

گل بواردیا در اکثر نقاط جهان به عنوان یکی از نماد های اشتیاق و جدیت در  زندگی شناخته میشود.

این گیاه در حدود ۳۰ گونه مختلف از گیاهان همیشه سبز علفی و درختچه ای است و بین ۶۰ سانتی متر تا  ۱/۵ متر ارتفاع و برگهایی به طول ۳-۱۱ سانتی متر دارد. گلهای قیفی شکل آن معمولا به شکل خوشه ای در انتها ساقه قرار گرفته اند و به رنگهای سفید، کرم،صورتی و قرمز میباشد.

خاک مناسب:

این گیاه به خاکی غنی با زهکش خوب نیاز دارد.در فصول رشد میتوانید هر دو هفته یکبار از کودهای محلول مخصوص گیاهان زینتی البته با نصف غلظت معمول استفاده کنید.

آبیاری مناسب:

در بهار و تابستان حداقل به دوبار آبیاری در هفته نیاز دارد، به این ترتیب سطح  خاک همیشه مرطوب نگه داشته میشود. آبیاری را به هفته ای یکبار در زمستان کاهش دهید، اجازه دهید قبل از آبیاری سطح خاک خشک شود.

هرگز اجازه ندهید خاک گلدان باتلاقی شود.

غبار پاشی:

در بهار و تابستان هفته ای یکبار غبار پاشی کنید، مواظب باشید گلها مرطوب نشوند.جهت تامین رطوبت پایدار به زیرگلدانی سنگ ریزه دار آب اضافه کنید.در زمستان غبار پاشی لازم نیست و سطح زیرگلدانی باید خشک باشد.

بواردیا  برای رشد و گلدهی خوب نیاز به مکانی روشن و پر از نور دارد. نورکم فضا باعث عدم گلدهی و یا ریزش غنچه های گل میشود.

دمای مناسب بواردیا:

دمای مناسب در تابستان و زمستان حداکثر ۲۹ و حداقل ۱۳ درجه است.بواردیا را در فصل تابستان در جریان ملایم هوا قرار دهید. این گل به اتیلن حساس است پس در زمستان آن را نزدیک شوفاژ قرار ندهید.

تکثیر بواردیا:

گل بواردیا را میتوان با استفاده از قلمه ساقه، در انتهای بهار و یا در طی تابستان تکثیر نمود.

قلمه ها برای ریشه دار شدن باید در مکانی با دمای ۲۰ درجه در طی شب و ۲۵ درجه در طی روز و به دور از تابش نور مستقیم آفتاب نگهداری شوند.

 

اگر گیاه شما به گلدان بزرگتری نیاز دارد در اوایل بهار گلدان آن را عوض کنید.

_____

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش گل و گیاه علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید؛

روی لینک زیر کلیک کنید:

نگهداری گل شمعدانی

Maahkhatoon97

____________________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt