پپرومیا

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

گل پپرومیا گیاهی بسیار لوکس و مینیاتوری از خانواده ی فلفل هاست. فقط برای منازل مناسب است و به درد اداره ها و شرکت ها نمیخورد .این جنس از پپرومیا کلا دارای ۱۰۰۰ گونه ی مختلف زینتی و غیر زینتی است.

این پپرومیای مورد نظر ما بومی برزیل بوده و به خاطر برگهای مینایتوری و شیک خود و از همه مهمتر نگهداری راحت، گیاه بسیار مناسب برای میز کار است که یک نمای پفکی و بافت نرمی به محیط اطراف میبخشد خصوصا اگر رنگ سبز پپرومیا در گلدان سیاه سفالی کاشته شود بسیار دلنواز است.

شرایط نگهداری:

آبیاری:
مهمترین قسمت در نگهداری گل پپرومیا فقط آبیاری است که با درنظر گرفتن آن دیگر خیالتان راحت است خاک این گل نه باید همیشه خیس باشد و نه اجازه دهید خاکش خشک شود. هنگامی که خاک خشک شد آن را از زیر گلدانی مثل بنفشه آفریقایی آبیاری کنید.

خاک:
در ادامه بحث آبیاری گفته شد که پپرومیا به آبیاری زیاد حساس است. بلی حساس است ولی با زهکشی مناسب میتوان این مشکل را حل کرد بهترین خاک ترکیب پیت ماس و پرلیت زیاد و یا خاکبرگ میباشد.

دما:
بهترین دما  برای گل پپرومیا بین محدوده ی ۱۸ الی ۲۵ میباشد کلا گیاهان گرمای بیشتر از حد را با رطوبت بیشتر از حد تحمل میکنند.

نور:
بهترین نور گل پپرومیا نور غیرمستقیم تا نیم سایه است مثلا پنجره رو به شمال و یا شرق بهترین پنجره موقعیت نوری را دارد.

رطوبت:
گل پپرومیا به رطوبت بالا نیازمند است. البته این گل بومی برزیل است ولی معلوم نیست که آیا بومی جنگل آمازون است یا خیر . ولی چیزی که معلوم است کشور برزیل است که یک کشور با آب و هوای استوایی  است!! ولی علی الحساب، یک سینی را پر از آب کرده وگلدان را درون ان قرار دهید.

اندازه ی گلدان:

زمانی که ریشه‌ی گیاه گلدان فعلی را پر کرده‌است می‌توانید آن را به گلدان بزرگ‌تری منتقل کنید. کاشت پپرومیا در گلدانی که بیش از حد بزرگ است، مانع از این می‌شود که خاک گلدان خشک شود. و در نتیجه ریشه‌ی گیاه می‌پوسد.

آفات:

آفات گیاهان آپارتمانی مانند شپشک آردی و شته می‌توانند مشکل‌زا باشند.

 

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt