بودونانته

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

بودونانته گیاهی چند ساله با برگ هایی همیشه سبز و ساقه های باریک است. بودونانته برگ های براق و زیبا و گلهای سفید شگفت انگیزی دارد که با آویز شدن از لبه گلدان منظره زیبایی ایجاد میکند.


این گیاه در طبیعت معمولا بر روی لانه ی مورچه ها و یا تنه ی درختها می روید. و دارای همزیستی دو طرفه با آنها می باشد. ریشه گیاه سبب استحکام لانه مورچه ها می شود، همچنین در قسمت گلها و پشت برگ های خودش شیره ای ترشح میکند که مورچه ها از آن تغذیه میکنند.

مورچه ها در ازای این شهد، عمل گردع افشانی را برای کودونانته انجام میدهند. بذر این شبیه به تخم مورچه است. مورچه ها بذر گیاه را به لانه برده و از آن مراقبت میکنند‌. به این ترتیب بذر ها سبز شده و نسل گیاه ادامه می یابد. مورچه ها از این گیاه در برابر آفات نیز محافظت میکنند و تخم علف های هرز اطراف گیاه را از بین می برند.

*کودونانته از دسته گیاهان تصفیه کننده هوا به شمار میرود. بنابراین میتوانید در اتاق خواب خود، اگر نور کافی دارید، یک گلدان از آن را داشته باشید.*

خاک:

این گیاه در محیط طبیعی در خاک نیست و در تنه ی درخت یا لانه مورچه روییش دارد.
اما برای نگهداری در منزل، ۲۰ درصد بستر ارکیده، ۳۰ درصد پرلیت و ۵۰ درصد پیت ماس مشکی برای این گل مناسب است. چون خاک این گیاه باید سبک و غنی باشد.

آبیاری:

در طبیعت این گیاه به وسیله باران آبیاری میشود و تا باران بعدی بستر رشد گیاه خشک میشود.
برای آبیاری این گل در منزل، هر زمان سطح خاک کمی خشک شد اقدام به آبیاری نمایید.
برا آبیاری میتوانید از آب باران یا آب سبک استفاده کنید.

نور:

کودونانته عاشق نور زیاد است اما آن را از تابش تیز و مستقیم نور خورشید محافظت کنید. زیرا باعث سوختگی برگها و ضعیف شدن گیاه تان خواهد شد. مناسب ترین مکان منزل جهت قرار دادن گلدان، پنجره های غربی و شرقی هستند.

دما:

کودونانته برای رشد به محیط گرم و مرطوب احتیاج دارد و در طول بهار و پاییز رشد زیادی دارد. توجه کنید که این گیاه به سرمای شدید حساس می باشد. البته در زمستان کمی سرما برای حفظ چرخه طبیعی گیاه و نیز گلدهی آن لازم است.

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt