استرلیتزیا (پرنده بهشتی)

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

استرلیتزیا (پرنده بهشتی )اسم علمیش strelitza reginae می باشد. این جنس دارای ۵ گونه از گیاهان علفی همیشه سبز دائمی است. و ارتفاع آن به حدود یک متر می رسد‌‌. برگهای استرلیتزیا سبز نسبتا روشن و تخم مرغی شکل است.

گل آذین این گیاه به طول ۱۵ سانتی متر در بهار، در انتهای ساقه ای به طول یک متر به وجود می آید. گل آذین شامل اسپات سبز با لبه های ارغوانی رنگ و قایق مانند است که از آن گلهای نارنجی و آبی خارج میشوند.

خاک مناسب:

خاک مغذی مخلوط یک قسمت خاک باغچه، یک قسمت شن درشت و یا پرلیت و یک قسمت خاک پیت برای پرورش گیاه پرنده بهشتی مطلوب و مناسب است. خاک باید قوی و کمی ماسه ای باشد.


آبیاری مناسب:

در هوای معتدل هفته ای دو روز باید آبیاری شود ولی در مواقع استراحت گیاه که از اواسط تیرماه تا اواخر مرداد ماه است باید آبیاری را قطع کنید و یا به ندرت انجام دهید‌. خاک گلدان را همیشه مرطوب نگه دارید.

نور مناسب:

حرارت و نور از عوامل مهم در پرورش این گیاه است. در آپارتمان بهتر است گل را در مکانی قرار دهید که نور زیاد و فیلتر شده باشد. در زمستان میتوانید گل را در نور مستقیم قرار دهید اما هیچوقت در تابستان این ریسک را نکنید چون به سرعت خشک میشوند.

 

دمای مناسب:

پرنده بهشتی به سرما حساس است و در مناطق معتدل باید آن را در گلخانه پرورش دهید.دمای مناسب در شب ۱۰ درجه سانتی گراد و در روز ۲۰ الی ۲۲ درجه سانتی گراد است.

 

آبیاری:

 در هوای معتدل هفته ای دو روز باید آبیاری شود ولی در هنگام استراحت گیاه که از اواسط تیرماه تا اواخر مردادماه است باید آبیاری را بکلی قطع کرد و یا به ندرت انجام داد . خاک گلدان را همواره مرطوب نگه دارید. اجازه ندهید خاک خشک شود. هر وقت دیدید خاک در حال خشک شدن است، فقط با یک لیوان آب آن را مرطوب کنید.

 

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt