همه چیز درباره ی آرالیا ژاپنی

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

آرالیا از دیگر گیاهان آپارتمانی و زینتی می باشد که ظاهر بسیار زیبا و سرسبزی دارد که به همین دلیل در جهت زیبا سازی منزل و حتی مکان های عمومی کاربرد فراوانی دارد، اگر قصد دارید به نگهداری آرالیای برگ پهن در منزل بپردازید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

گل آرالیا یک گیاه کاملا کم توقع و مناسب جهت نگهداری در منزل و حیاط می باشد، که اغلب در تمام ایام سال سرسبز است و همچنین از نظر شرایط محیطی گیاهی کاملا کم توقع و مقاوم می باشد که حتی در نور کم هم قادر به رشد می باشد، در کل نگهداری آرالیای برگ پهن کار ساده ای می باشد که هر کسی می تواند با تامین نیاز های جزئی این گیاه مقاوم زیبایی را به منزل خودش بیاورد.

شرایط نگهداری گل آرالیا:

خاک مورد نیاز:

خاک مورد علاقه این گیاه، خاک جنگلی و ارگانیک میباشد. باید دقت داشت در ترکیب خاک از مواد شیمیایی و معدنی مورد استفاده قرار نگیرید. در صورت در دسترس نبودن خاک جنگل، شما میتوانید از خاک برگ ارگانیک به همراه مقداری خاک زغال برای گیاهتان استفاده کنید.

علاوه بر کیفیت خاک شما باید نسبت به زهکشی مناسب خاک گلدان اطمینان داشته باشید و در انتهای گلدان حتما از پوکه کشاورزی استفاده نمائید تا آب اضافه از آن خارج شود.

آبیاری کافی و مناسب:

زمانی که می خواهید آب به گل دهید ، باید زمانی که خاکش خشک است بدهید . اگر زمانی که خاکش خشک نیس باز به آن بدهید ، باعث کنده شدن ریشه آن و همچنین خراب شدن آن می شود . پس بهتر است زمانی که خاکش خشک شده به آن آب.بدهید.

همچنین یادتان باشد که در فصل زمستان بخاطر سرد بودن هوا و حساس بودن گل آرالیا هفته ای یک بار گیاه را آبیاری کنید و بیشتر نشود.

نور مناسب:

این گیاه جهت رشد مناسب نیاز به نور پنجره جنوبی و یا شرقی که در ظهر تابستان آفتاب از آن تابیده و فیلتر شده،.دارد.

اگر گیاهتان برگهای پایینی خود را از دست میدهد یا تنه آن باریک شده و یا کوچک شدن برگ ها از دیگر علایم کم نوری.می باشد.

زمان تعویض گلدان:

اگر قصد دارید به تعویض گلدان گیاه آرالیا بپردازید باید این کار را در فصل بهار و یا تابستان انجام دهید، شما برای اینکه گیاهتان از رشد خوبی برخوردار باشد بهتر است که هر ساله اقدام به تعویض گلدان بپردازید و از از یک سایز گلدان بزرگتر استفاده.کنید.

کوددهی:

بعداز حدود یک الی دو ماه از زمان تعویض خاک گلدان، ما نیاز به تغذیه گیاه به صورت مصنوعی داریم. به همین جهت اضافه کردن کود ورمی کمپوست، به جای خاک نشست کرده گلدان و همچنین استفاده از کود کامل گیاهان آپارتمانی که در فرمولاسیونهای متفاوت توسط شرکتهای معتبر در بازار عرضه شده، هر دو هفته یکبار در طول فصل رشد از ابتدای اسفند ماه تا پایان آبان ماه توصیه.می شود.

نحوه هرس:

برای اینکه بتوانید از رشد بوته ای و بیش از حد این گیاه جلوگیری کنید نیاز به هرس برای این گیاه لازم است، شما باید این کار را در فصل بهار انجام دهید، در هنگام هرس نباید بیش از حد به بریدن شاخ و برگ های آن بپردازید زیرا ممکن است به گیاه شوک وارد شود، همچنین شما باید قبل از اقدام به هرس گیاه به آبیاری آن بپردازید، سعی کنید بیشتر شاخه هایی را هرس کنید که بریده و خشک.هستند.

نحوه قلمه زدن:.

برای ازدیاد این گیاه شما می توانید به راحتی از طریق قلمه زدن اینکار را انجام دهید، از این رو ابتدا باید از ساقه کاملا سالم و حداقل دارای چند گره برای قلمه استفاده کنید، سپس ساقه را از پایین ترین قسمت برش دهید و آن را در خاکی کاملا سبک بکارید تا ریشه دار شود، تا زمانی که ساقه ها ریشه دار شدند می توانید برای حفظ رطوبت بر روی آن یک کیسه پلاستیکی.بکشید. و بعد از ریشه دار شدن آن را به یک گلدان بزرگ تر انتقال دهید.

 

اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

گل زیبای نسترن

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt