معرفی تعدادی از گل‌های مقاوم به سرما

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

گل‌های فراوانی وجود دارند که به سرمای فصل زمستان مقاوم هستند و حتی در این فصل نیز با گل‌های رنگارنگ خود، انرژی و طراوات را به دوست‌داران گل و گیاه و هر بیننده‌ای هدیه می‌کنند.

این گل های زیبا هم قابل کشت در طبیعت و فضای باز بوده و هم می‌توان آن‌ها را در گلدان و محیط آپارتمان کشت و نگهداری نمود.

در ادامه به معرفی تعدای از گل‌های مقاوم به سرما پرداخته ایم. با ماه خاتون همراه شوید.

تعدادی از گل‌های مقاوم به سرما عبارتند از:

  • گل بنفشه

این گیاه یک گل فصلی یک ساله محسوب میشود و بذر آن در اواخر تابستان و پاییز کاشته میشود و در اوایل زمستان تا اردیبهشت به گل مینشیند. نکته مهم در مورد نگهداری بنفشه این است که این گل در زمستان باید به سمت پنجره‌ جنوبی باشد، اما در سایر فصول سال می‌توانید آن را در قسمت شرقی یا غربی منزلتان قرار دهید.

خاکی که دارای خاکبرگ و غنی از کود حیوانی باشد، رشد مطلوبی را برای گل بنفشه ایجاد می کند و به آبیاری کافی و منظم نیاز دارد.

  • گل شب بو

به شب بوی استاکس یا ماتیولا معروف است و گیاهی یک ساله یا دوساله است که به عنوان یک ساله مقاوم کشت و کار می‌شود. گل آن به صورت خوشه انتهایی است. دارای انواع کم پر و پرپر بوده و به خاطر گل‌های معطر آن ارزشمند است.

این گیاه گلدانی عالی به دلیل مقاومت بالایش در مقابل سرما یکی از بهترین گزینه‌ها برای فصل زمستان و بهار بوده و گل‌های بریدنی خوبی تولید می‌کند. در رنگ‌های متنوع صورتی , لاکی , ارغوانی , بنفش , زرد , یاسی , سفید , قرمز گلی و آجری وجود دارد.

  • گل سینره

گل سینره از جمله گل‌های ممتاز فصل سرما محسوب می‌شود که از اواخر زمستان تا اوایل بهار گل می‌دهد. این گل زیبا برای پرورش در گلدان و بصورت گل آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد . نیاز آبی این گیاه بالا است و رطوبت نسبی بالا و هوای خنک برای شاداب نگه داشتن گیاه لازم است.

  • گل نرگس

گل نرگس از جمله گیاهان پیازی بسیار محبوب است و انواعی از آن کـه گلهای ریزتری دارند، بسیار معطرند. در مناطق معتدله پیاز نرگس را در ماه‌های مهر و آبان در فضـای بیـرون کاشـته می‌شود و در طول فصل سرد سال گیاه به گلدهی می‌رود. گیاه نرگس بــه سرما مقاوم است و خاکی که در آن کشت می شود باید مرطوب باشـد.

  • گل مروارید یا مینا چمنی

این گل دائمی بوده و بذر آن را در اواخر تابستان و پاییز می‌کارند و در اواخر زمستان تا اردیبهشت به گل می‌نشیند. گل مروارید، گیاهی است با رشد کم که ارتفاعی بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر دارد و به آلودگی هوا مقاوم است. از این رو کاشت آن به عنوان یک گل زمستانی در کلان شهرها توصیه می‌شود.

گل‌های این گیاه پس از خشك شدن، عطر بسیاری داشته و در صنعت غذا و حتی تهیه انواع دسر كاربرد فراوان دارد.

  • گل پامچال

گل پامچال یکی دیگر از گل‌های فصلی زمستان است که در پاییز به تدریج از خاک بیرون آمده و در اواخر زمستان به گل می‌نشیند. پامچال یک گیاه نشایی است و امکان کاشت آن در باغچه و در گلدان وجود دارد. گل پامچال به نور فراوان نیاز داشته، آبیاری منظم و دادن کود مایع بطور مرتب برای گلدهی بیشتر گیاه در فصل زمستان توصیه می‌شود.

  • گل برفی

با کاشتن گل برفی در پاییز، گل‌های آن در ابتدای بهار ظاهر می‌شوند. این گل‌‌های زیبای سرآویخته در حاشیه باغچه یا در باغ‌های صخره‌ای بهترین جلوه را دارند و اغلب زمانی شروع به گل‌دادن می‌کنند که هنوز برف روی زمین است. دلیل نام‌گذاری‌شان نیز همین است!

 


اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt