شرایط نگهداری کاکتوس دم موشی

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

علاقه‌مندان به کاکتوس‌ها همیشه به دنبال کشف جدید و داشتن مجموعه‌ای منحصر به فرد از این گیاه هستند. کاکتوس دم موشی یکی از زیباترین انواع کاکتوس گلدار با ساقه و برگ‌های گوشتی آویخته و گل‌های صورتی رنگ است که نگهداری از آن بسیار شبیه به نگهداری گیاهان دیگر بوده و مانند دیگر کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها مسئله اصلی میزان آبیاری است.

مهم ترین دلیل محبوبیت این کاکتوس گل های صورتی رنگ بزرگی است که برروی آن در بهار می روید . عمر گل این کاکتوس نیز زیاد است و تا ۵ روز باز می ماند . گل های این کاکتوس خاصیت دارویی دارد .میوه های ۱۰ تا ۱۲ میلی متری قرمز رنگ که درون آن بذر ها در پالپ زرد رنگی هستند.

شرایط نگهداری کاکتوس دم موشی

خاک مناسب:

کاکتوس‌ها به نوع خاک چندان حساس نیستند. مهمترین خاک برای نگهدای کاکتوس خاکی است که از زهکش کافی برخوردار باشد، خاک مخصوص کاکتوس، خاک شنی ماسه‌ای سبک و غنی از مواد غذایی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای این گیاه است.

آبیاری مناسب:

نیاز آبی این کاکتوس کم است با این جود لازم است در طول فصل رشد و گلدهی آبیاری منظم صورت گیرد. بهترین زمان آبیاری هنگامی است که خاک گلدان خشک شده باشد. در هنگام آبیاری مراقب باشید که حتما آب اضافی از کف گلدان خارج شود، همچنین در فصل پاییز و زمستان نیاز آبی گیاه خیلی کم می‌شود.

نور مناسب:

کاکتوس دم موشی در نور رشد می کند اما به نور خورشید مستقیم نیاز ندارد. همچنین از گرمای خورشید تابستان لذت می برد به شرطی که در قسمت سایه قرار بگیرد. ناحیه نیمه آفتاب و نیمه سایه مطلوب است.

دما و رطوبت:

دما و رطوبت برای این گیاه بسیار مهم است، مخصوصاً در فصل بهار، تابستان و پاییز که باید به کود آن توجه کنید. در فصل زمستان هم معمولاً توصیه می شود که گیاه در حالت استراحت باشد. ۱۰ درجه سانتی گراد، دمای ایده آلی در این فصل برای آن محسوب می‌ شود. این گیاه در خانه هایی که دمای مرطوب دارند بهتر دوام می اورد.

کوددهی مناسب:

بهتر است برای رشد بهتر گیاه و گلدهی آن، در طول فصل رشد (بهار و تابستان) از کود مایع کامل که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه است، استفاده کنید. برای استفاده، محلول کودی با نصف غلظت گفته شده روی بسته کود درست کنید و هر دو هفته یک بار گیاه را با آن تغذیه نمایید.

تعویض گلدان:

توصیه می شود هر ۲ یا ۳ سال گلدان را عوض کنید. به خاطر داشته باشید که خارهای آن می تواند تیز باشد، بنابراین هنگام تعویض گلدان دستکش بپوشید.

گلدهی:

کاکتوس دم موشی تنها در اواخر زمستان و اوایل بهار گل می دهد. گل های دم موشی دارای ۵ سانتی‌متر عرض با رنگ های قرمز و بنفش و لوله ای شکل هستند. این گیاه را مانند سایر گیاهان آویزی روی پایه های مخصوص قرار دهید تا ساقه ها از فضای کافی برای رشد و تکثیر شدن برخوردار باشند.

آفات و بیماری های کاکتوس:

کاکتوس دم موشی گیاه مقاومی در برابر آفت ها و بیماری ها است و به ندرت دچار مشکل می شود اما ممکن است بیماری های قارچی و حشراتی مانند کنه ها و شپشک ها برای این گیاه مشکلاتی را ایجاد کنند. این گیاه در صورت آبیاری بیش از اندازه دچار پوسیدگی ریشه می شود.

 

اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. روی لینک زیر کلیک کنید.

نحوه نگهداری گل کروتون

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt