راهکارهایی برای از بین بردن پشه گلدان

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

آیا پشه‌های گلدان شما را کلافه کرده اند؟

اگر جوابتان مثبت است، باید بدانید که پشه‌ها از گلدان‌های شما تغذیه می‌کنند. احتمالاً گلدان‌های منزل را یا در حیاط (بالکن یا هر مکان دیگری از فضای بیرونی ساختمان) یا در محیط داخلی منزل نگهداری می‌کنید. در هر صورت، رشد پشه در حالتی امکان پذیر است که آب در گلدان‌ها جمع شده باشد.

اما دیگر وقت رهایی از پشه‌های مزاحم زندگی فرا رسیده است، در این مقاله به چند روش‌ خانگی برای از بین بردن پشه گلدان اشاره می‌کنیم پس با ماه خاتون همراه باشید.

استفاده از سیب ­زمینی مرطوب در کنار گلدان

پشه های گلدان برای تخم گذاری نیاز به محلی مرطوب دارند .شما می­توانید مقداری سیب زمینی با ضخامت کم تهیه کنید و در ظرفی پر از آب قرار دهید تا خیس خورده و مرطوب شود. سپس این سیب ­زمینی ها را کنار گلدان قرار دهید. این سیب زمینی ها محل مناسبی برای تخم گذاری پشه می­ باشند که خارج کردن این سیب ­زمینی ها راه خوبی برای ازبین بردن تخم این حشرات و پشه ها می باشد.

کاهش آبیاری گیاه

یکی از راه های ساده و کاربردی برای از بین بردن پشه­ های گلدان شما کاهش آبیاری گیاه می­ باشد. به این صورت که بین هر دو آبیاری خاک گلدان شما تا ضخامت حدودا ۱ سانتی­متر خشک شده باشد. این خشکی خاک باغث جلوگیری از تخم گذاری پشه و در طول زمان باعث از بین رفتن آن ها می ­شود.

این روش برای برخی از گیاهان که به آب بیشتری نیازمند هستند مناسب نیست وباعث زرد شدن و از بین رفتن گیاه می شود.

دارچین

بهتر است بدانید که یکی از بهترین و مناسب ترین راه ها برای از بین بردن پشه گلدان استفاده از دارچین است، با استفاده از دارچین و پاشیدن کمی از آن بر روی خاک گیاه خود می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد از بین رفتن و کاهش حشرات موجود در گلدان گیاه آپارتمانی خود بشوید.

سیر

روش استفاده از سیر ممکن است تاثیر خیلی زیادی در از بین بردن پشه ها نداشته باشد اما تعداد آنها را خیلی کم می‌کند. می‌توانید سیر را به صورت درسته، خرد شده و یا پودر سیر بر روی خاک بریزید تا پشه ها از بوی آن فرار کنند. بهتر است روی خاک را به هم بزنید و پودر سیر را همه جای آن بریزید. در صورت سبز شدن سیر درسته، آن را از خاک خارج کنید.

بکارگیری چسب مخصوص حشرات

شاید تاکنون چسب های زرد مخصوص حشرات گیاهان را از نزدیک دیده باشید و یا در مورد چسب تله چیزهایی به گوش شما رسیده باشد، همانطور که می‌دانید حشرات علاقه بسیار زیادی به رنگ زرد دارند و هنگامی که حشرات به بوی این چسب جذب می‌شوند روی چسب می‌نشینند و از بین می‌روند. اگر به دنبال راه حل سریع و بدون دردسر هستید این روش به شما عزیزان توصیه می‌شود.

روی خاک سطحی گلدان یک لایه نازک از شن درست کنید. 

همانطور که عنوان شد پشه‌های برای تخم‌گذاری و تکثیر به محیط و خاکی مرطوب نیاز دارند. برای این‌که چنین محیطی در اختیار پشه‌ها قرار نگیرد یک لایه نازک از شن به عمق یک یا دو سانتیمتر روی خاک سطحی گلدان ایجاد کنید.

استفاده از شن‌های به نسبت درشت به دلیل عدم توانایی حفظ و نگهداری آب محیط مناسب برای تخم‌گذاری حشرات را فراهم نمی‌کنند و روشی ساده برای از بین بردن پشه‌های سیاه است.

و در آخر

اگر این روش ها را انجام داده اید اما از بین نرفت، باید بدانید که اولین اصل این است که صبر و حوصله به خرج بدهید و مستمر این کار را تکرار کنید.

  • اما اگر موفق به از بین بردنشان نشدید می توانید از سم های حشره کش استفاده کنید.
  • همیشه گلدان تان را قبل از کاشت و یا تعویض خاک با کلر یا قارچ کش ضد عفونی کنید.
  • از خاک های استریل و خارجی استفاده کنید.

 

اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

تقویت خاک گلدان با مواد خانگی

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt