خواص شیر برای گل‌های آپارتمانی

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

امروزه تحقیقات بسیاری بر روی تأثیر شیر بر گل‌های آپارتمانی انجام شده است که نتایج بسیار جالبی داشته‌اند. همان‌طور که می‌دانیم شیر حاوی مواد مغذی مختلفی است که باعث شده تا استفاده از آن برای انسان‌ها و همین‌طور حیوانات بسیار مفید باشد.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از شیر برای گل‌ها و گیاهان علی‌الخصوص گیاهان آپارتمانی نیز تأثیرات بسیار مثبتی به دنبال دارد.

در این مقاله فواید شیر برای گل‌های آپارتمانی را بررسی خواهیم کرد.

به عنوان قارچ کش

شیر به خوبی می‌تواند در برابر بیماری های قارچی مثل کپک، گندیدگی و سفیدک پودری مبارزه کند. مقداری شیر را با آب رقیق کنید و بر روی سطح برگ‌ها اسپری کنید.

شیر همچنین ترکیبی بسیار قوی برای افزایش جذب سطحی حشره کش‌ها به وسیله شاخ و برگ گیاهان است و از شسته شدن آنها با باران یا باد بردگی جلوگیری می‌کند. همچنین مطالعات ویروس شناسی ادعا دارد که شیر از انتقال ویروس‌های گیاهی جلوگیری می‌کند.

تأمین کلسیم گیاه

گیاهان برای رشد بهتر به مواد مختلفی نیاز دارند.. یکی از مواد مورد نیاز آن‌ها کلسیم است. کمبود کلسیم در گیاه جلوی رشد را گرفته و گیاه نمی‌تواند رشد کاملی داشته باشد. چنانچه از شیر برای تغذیه گیاهان استفاده کنید، می‌توانید به راحتی کمبود کلسیم گیاه را جبران کنید.

افزایش سلامت خاک

این عادت قدیمی استفاده از شیر برای بهبود خاصیت خاک، بعد از انتشار چندین گزارش مثبت، دوباره روی بورس آمده!

مطالعات نشان داده مراتعی که به هر گونه‌ای در معرض شیر قرار گرفته‌اند گیاهان سالم تری دارند و در برابر بیماری‌های گیاهی مقاومت بیشتری از خود نشان داده اند. حتی در فصولی که عوامل بیماریزا یا حشرات آفت در خاک وجود داشتند، دیده شد که گیاهان این مراتع بیمار نشدند یا کمتر به بیماری دچار شدند.

کنترل آفت‌های نرم تن مثل شته

شیر می‌تواند برای مبارزه با شته ها یا هر آفت نرم تن دیگری استفاده شود. تحقیقات نشان داد شیر گاو برای از بین بردن شته‌ها، تریپس‌ها و کنه‌های عنکبوتی مفید است.

همچنین آزمایشات نشان داده استفاده از شیر غلیظ شده برای مبارزه با شته ها بسیار موثر است. اسپری کردن شیر روی برگ گیاهان از حمله شته‌ها به آنها جلوگیری می‌کند.

نکات شیر دادن به گیاهان

  • استفاده نکردن از شیر خالص و خیلی غلیظ بهتر است. به شیر گاو زمان دهید به مدت دو روز در دمای اتاق بماند. برای آب مورد استفاده نیز حدوداً یک ساعت زمان بدهید تا کلر موجود در آن از بین برود.
  • بهتر است از شیر حرارت ندیده استفاده کنید. استفاده از شیر خام فواید بیشتری دارد.
  • در نظر داشته باشید که شیر را حتماً با آب رقیق کنید و سپس به گیاهان اسپری کنید.
  • مقدار استفاده از شیر به این صورت است که نیمی از ظرف موردنظر را شیر و نیمی دیگر را با آب پر کنید.

 


اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt