شیرینی اسکار گردویی

 در آشپزی, خانه داری, نان و شیرینی

شیرینی اسکارگردویی یکی از شیرینی های معروف و پر طرفدار ایرانی است که بسیار خوشمز و لطیف می باشد, اسکارگردویی بیشتر مناسب برای شیرینی های شب عید می باشد، شیرینی اسکار انواع مختلفی دارد مانند: اسکارپسته ایی، اسکارکنجدی و ….

امروز میخوام طرز تهیه این شیرنی خوشمزه و خیلی راحت رو بهتون آموزش بدم.

مواد لازم:

کره ۱۰۰ گرم

پودر قند ۵۰ گرم

آرد ۱۵۰ گرم

گردوی ریز خرد شده ۱۵۰ گرم

زرده تخم مرغ ۱ عدد

سفیده تخم مرغ ۱ عدد

هل ساییده شده ۲\۱ قاشق مربا خوری

وانیل ۲\۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه:

ابتدا کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند الک شده به مدت حدودا  ۵ دقیقه با همزن می زنیم تا کاملا سفید و کرمی رنگ شود، بعد زرده تخم مرغ ، هل و وانیل رو  اضافه کرده و یک دقیقه دیگر با همزن می زنیم.

بعد کم کم آرد رو اضافه می کنیم و با لیسک یا با دست هم می زنیم تا خمیر بدست آید، باید خمیر کمی شل باشه نه سفت. از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و در دست گلوله می کنیم.

دانه دانه داخل سفیده تخم مرغ می اندازیم. دقت کنید که به یکباره همه را داخل سفیده تخم مرغ نیندازید. بعد با چنگال برداشته و داخل گردوهای خرد شده می اندازیم و با گردو خوب می پوشانیم.

می توانید از تخم آفتابگردان و یا کنجد و یا هر نوغ مغزی که دوست داشتید استفاده کنید ولی گردو معمول تر هست.

حدودا ۳۵ – ۴۰ دقیقه  و با دمای ۱۶۵ درجه سانتیگراد طبقه وسط فر قرار میدهیم تا کاملا بپزد، بعد از فر خارج کرده و در حالت ولرم کمی پودر قند و هل ساییده روی همه شیرینی ها پاشیده تا به شیرینی بچسبد. بعد اجازه دهید شیرینی ها کاملا سرد شوند.

 

گردآوریعسل حسن زاده (دارنده مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی)

rojacake  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt