املت پنیر و اسفناج

 در آشپزی, پیش غذا, خانه داری, غذا

اگه طرفدار يه صبحانه خوشمزه و درعين حال ساده و مقوی هستيد بشدت اين املت پنیر و اسفناج رو پيشنهاد ميكنم و چه بسا كه املت پنیر و اسفناج ميتونه حتي وعده غذايي يا عصرونه هم سرو بشه.

مواد لازم:

اسفناج ۳۰۰ گرم
سوسیس ۴۵۰ گرم
آب مرغ ۲ پیمانه
خامه صبحانه ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
بلغور گندم ۱ پیمانه
پنیر گودا رنده شده ۱ پیمانه
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چای خوری
پودر سیر ۱/۴ قاشق چای خوری
پیازچه ۳ قاشق سوپ خوری
پنیر چدار رنده شده ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع به مقدار لازم
پیازچه و جعفری خردشده برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. اسفناج ها را ریز خرد کرده سپس کنار بگذارید.
شیر و خامه را با هم مخلوط کرده، کنار بگذارید.
آب مرغ را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی جوش آمد، بلغور گندم را همراه با نمک و مخلوط شیر و خامه داخل آن بریزید. حرارت را کم کرده و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا بلغورها بپزد و مخلوط نسبتا غلیظی حاصل شود.
در این فاصله سوسیس‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس تکه های سوسیس را داخل آن سرخ کرده، کنار بگذارید.
وقتی بلغورها پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس بلافاصله پنیر گودای رنده شده، پودر سیر، فلفل سیاه، پیازچه و ۴/۳ پیمانه پنیر چدار رنده شده را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط کاملا غلیظ شود. تکه‌های سوسیس و اسفناج های خرد شده را هم اضافه کرده، مخلوط کنید. در انتها تخم‌مرغ ها را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.
قالب مورد نظرتان را با روغن چرب کنید و مخلوط حاصل را داخل آن بریزید. بقیه پنیر چدار را هم روی مواد بریزید، سپس قالب را به مدت ۵۰-۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. وقتی املت آماده شد، قالب را از فر خارج کرده، صبر کنید تا کمی خنک شود. املت را در صورت تمایل با جعفری و پیازچه خرد شده تزئین و همراه با سس دلخواه سرو کنید.

گردآوریعسل حسن زاده (دارنده مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی)

rojacake  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt