آب مناسب برای آبیاری گیاهان آپارتمانی

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

آب یکی از احتیاجات اصلی گیاهان برای حیات و رشد و نمو می باشد با این حال آنچه که در آبیاری گیاهان آپارتمانی بزرگ و گیاهان آپارتمانی کوچک دارای اهمیت است، بحث کیفیت آب می باشد به طوری که در صورت عدم کیفیت مناسب آب آبیاری، سلامت گیاهان به خطر افتاده و حتی ممکن است با مرگ گیاه مواجه شویم.

بنابراین پرسش اصلی اینجاست که واقعا آب مناسب برای گیاهان آپارتمانی چیست؟ آب شیرآلات خانگی یا آب باران؟ اب مقطر و یا آب تصفیه شده؟

مناسب‌ترین آب برای گیاهان آپارتمانی

آب شیرآلات خانگی

این آب به دلیل دارا بودن املاح ، رسوب ، کلر و سختی بالایی که دارد برای گیاه و گل های آپارتمانی توصیه نمی شود.بدلیل اینکه همین سختی بالای آب و وجود کلر موجود در آب لوله کشی باعث عدم رشد و نمو در گیاهان شده و حتی ممکن است تا از بین بردن گیاه نیز پیش رود.

اگر احیانا از آب شیرآلات برای گیاه تمایل دارید استفاده نمایید، حداقل بمدت ۳۰ دقیقه آنرا در جایی بصورت ساکن قرار داده تا کلر موجود در آن تاحدی از بین برود.

آب تصفیه شده

نگاه دیگری وجود دارد که آب تصفیه شده آب مناسبی برای گیاهان می باشد.در پاسخ باید گفت که آب تصفیه شده درست است که آب خوبی است و برای آشامیدن استفاده‌ می شود اما این آب نیز بطور کامل کلر موجود در آب از بین نرفته و در نتیجه آب خوبی برای گیاه  نمی باشد.

البته باید خاطر نشان کنیم که این آب در مقابل آب لوله کشی بسیار بسیار مناسب تر می باشد.

آب قند یا آب شکر

عده ای دیگر آب قند و آب نمک را برای آبیاری گیاه و گل های خانگی پیشنهاد می کنند.این تئوری و نظریه به کل اشتباه می باشد.آب نمک که بطور کامل باعث از بین رفتن گل و گیاه شده و بسیار مضر می باشد.افزودن قند و شکر به آب گیاهان در یک آزمایش تجربی برای کلاس های علوم دبیرستانی مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه جالبی به دست آمد.

گیاهانی که با مقدار کمی شکر که به آب آنها افزوده شده بود آبیاری شدند، به طور کلی سالم تر به نظر می رسیدند و سریعتر از گیاهانی که با آب معمولی آبیاری شدند، رشد کردند.

آب مقطر

آب مقطر به دلیل نداشتن کلر و سختی و حتی از بین رفتن املاح و رسوبات موجود در آب ، یکی از آب های مناسب برای رشد و نمو گیاهان می باشد.آب مقطر بنوعی آب خالص می باشد و بدلیل سبکی و نداشتن کلر آب مناسب برای گیاه و گل های آپارتمانی بحساب می آید.

با خرید آب مقطر بدلیل نداشتن املاح و رسوبات و همچنین آنتی باکتریال بودنش، منبع مناسب برای تغذیه و رشد گیاه بصرفه می باشد.

در آزمایشاتی که کارشناسان ما بوسیله آب مقطر بر روی گیاهان آپارتمانی انجام داده اند، بوضوح رشد گیاه را مشاهده کرده اند.

چه میزان آب برای آبیاری گیاهان کافی است؟

همه گیاهان به مقدار یکسانی آب احتیاج ندارند. بسیاری از گیاهان خانگی مانند فیلودندرون از مناطق گرمسیری جهان که به طور مرتب شاهد بارش باران هستند، می آیند. این گونه گیاهی معمولا دارای برگ های بزرگی هستند. و از آب زیادی برای حفظ شادابی استفاده می کنند. گیاهانی چون فیلودندرون ها به آب بیشتری نسبت به کاکتوس ها نیاز دارند. اغلب وقتی شما اجازه می دهید خاک آن ها خشک شود، طراوت بیشتری پیدا می کنند.

فصول مختلف سال نیز می توانند بر میزان آب مورد نیاز برای گیاهان تاثیر گذار باشند. برای مثال بسیاری از گیاهان دارویی در طول فصل بهار و تابستان بیشتر از سایر ایام سال رشد می کنند. بنابراین توانید اگر متوجه رشد کم تر از حد معمول گیاهان خانگی خود شدید، با توجه به مقطع زمانی سال نسبت به تغییر میزان آب رسانی به ان تصمیم گیری کنید.

 


اگر به بخش گل و گیاه علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt