دمنوش نعنا و خواص آن

 در خانه داری, گرم, نوشیدنیها

روش تهیه دمنوش نعنا

برای تهیه دمنوش نعناع ۲ قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه یا خشک شده را در یک قوری یا لیوان دمنوش بریزید، یک لیوان بزرگ آب جوش به آن اضافه کنید و درب قوری یا لیوان دمنوش را روی آن قرار داده و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد، سپس در فنجان بریزید و میل کنید، در صورت تمایل می‌توانید دمنوش نعناع را با کمی عسل یا نبات شیرین کنید و حتی می‌توان همراه برگ‌های نعناع تکه‌ای زنجبیل هم به قوری یا لیوان دمنوش اضافه کرد که به بهبود علائم سرماخوردگی مخصوصا در فصل پاییز و زمستان بیشتر کمک کند.

نعنا

نعنا گیاهی است با طبیعت گرم و خشک، حاوی مقادیر زیاد آنتی اکسیدان و پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر، ویتامین ث و ویتامین آ.

نعنا باعث کاهش علایم سرماخوردگی و گلو درد شده، و یک نوشیدنی مناسب فصل پاییز و زمستان است

به بهبود عملکرد صفرا و هضم غذا کمک می کند، درمان سریع و موثر تهوع بوده و مشکلات گوارشی را از بین می برد.

چای نعنا برای دردهای قاعدگی

آیا می دانستید که چای نعنا می تواند برای خانم هایی که مبتلا به گرفتگی قاعدگی هستند، هم بسیار مفید باشد؟

یکی از خواص چای نعنا این است که این چای یک مایع خنک کننده موثر برای کاهش نفخ، دردهای شدید، گرفتگی قاعدگی و خستگی بوده و کسانی که در زمان قاعدگی دچار دل دردهای شدید هستند می توانند با نوشیدن چای نعنا، درد خود را تسکین دهند.

چای نعنا برای دوران حاملگی

نوشیدن دمنوش نعنا ضمن خاصیت آرام‌بخشی و نشاط‌‌ آوری، برای کاهش چربی و کلسترول و غلظت خون نیز مفید است، علاوه بر این یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش حالت تهوع و استفراغ به خصوص در دوران حاملگی است، همچنین افزاینده هورمون‌های زنانه، کاهنده هورمون‌های مردانه و ضد پُرمویی است.

نفخ معده

درد ناشی از نفخ و گاز معده با نوشیدن چای نعنا کاهش می یابد، به همین ترتیب، زمانی که دچار نفخ شدید شده اید و دل درد دارید، چای نعنا باعث کاهش و بهبود این وضعیت می شود.

چای نعنا برای لاغری

چای نعنا جادو نمی کند اما می تواند در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها، بسیار موثر و کارآمد باشد. از دست دادن وزن، در نتیجه سوختن کالری بیشتری است که شما با ورزش و جایگزینی غذاهای با کالری بالا با گزینه های کم کالری، به آن دست پیدا می کنید.

دمنوش نعنا در درمان و بهبود دستگاه گوارش مؤثر است و باعث تسکین و هضم شده و حرکات روده سالم را با آرام کردن ارگان‌های دستگاه گوارش، تسریع می‌بخشد، با آرام کردن ماهیچه‌های دستگاه گوارش و افزایش جریان صفرا،  هضم چربی‌ها را آسان‌تر و سریع‌تر کرده و با جلوگیری یا کاهش نفخ، گاز و سوءهاضمه و علائم سندرم روده تحریک‌پذیر باعث می‌شود تا سرعت هضم بیشتر و در نتیجه همراه با ورزش، سوخت و ساز کالری بالا رفته و کاهش وزن تسریع شود.

مضرات چای نعنا

  • اگر سنگ های صفراوی داشته و یا در حال حاضر از آن رنج می برید، چای نعنا می تواند آن را تشدید کند.
  • مصرف چای نعنا برای کودکان و نوزادان مناسب نیست، زیرا در واقع می تواند باعث ایجاد اسپاسم در آن ها شود. مقادیر زیادی چای نعناع در دوران بارداری نیز می تواند گاه باعث سقط جنین شود.
  • اگر مشکلات گوارشی دارید که مربوط به بیماری ریفلاکس معده است، نوشیدن چای نعناع می تواند این وضعیت را بدتر کند.

 

گردآوریعسل حسن زاده (دارنده مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی)

rojacake  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt